تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

نخستین یارانه بنزینی ۹۹ در راه است

دولت ساعت ۲۴ فردا(یکشنبه) اولین یارانه معیشتی را به حساب بیش از ۱۹ میلیون خانوار واریز خواهد کرد.

نخستین یارانه بنزینی 99

رویداد۲۴ ‌کمکهای معیشتی، پرداخت نقدی است که درنتیجه اصلاح قیمت بنزین و از محل مابه التفاوت ایجاد شده به حساب خانوارها واریز میشود.

طرح کمک معیشتی از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون طی چهار مرحله پرداخت شده و فردا شب همزمان با ۱۰ فروردین ماه اولین مرحله آن در سال جدید و پنجمین مرحله آن از ابتدا نیز واریز خواهد شد.


بیشتر بخوانید:پرداخت حقوق کارکنان مشروط شد


 کمک معیشتی که در اولین مرحله پرداخت برای حدود ۱۷.۵ میلیون خوانوار واریز شده بود، بعد از بررسی درخواست مشمولیت خانوارها در حال حاضر حدود ۱۹.۱ میلیون خانوار را در هر ماه پوشش می‌دهد که به حدود ۶۰ میلیون نفر از بین جمعیت یارانهبگیران میرسد. 

این در حالی است که در چهار مرحله قبلی به طور متوسط در هر ماه بابت پرداخت کمک معیشتی دولت حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است که باید از محل افزایش قیمت بنزین انجام شده باشد.

کمک معیشتی برخلاف یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که رقمی ثابت برای هر نفر است، به تناسب بعد خانوار توزیع میشود؛ به طوری که برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

اما در جریان بررسی بودجه امسال طرحی در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید که طی آن قرار بود یارانه نقدی که اکنون برای ۷۸ میلیون نفر پرداخت میشود، با کمک معیشتی که ۶۰ میلیون نفر از همین یارانه بگیران را در برمیگیرد، ترکیب شده و فقط یک یارانه ۷۲ هزار تومانی برای هر نفر و برای مجموعه ۷۸ میلیون نفری پرداخت شود، اما با توجه به مخالفتهایی که در این رابطه وجود داشت، لغو و روند پرداخت دو یارانه جداگانه در هر ماه ادامه دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت بنزین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
راننده تاکسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
0
2
راجب یارانه به اقایان که پشت دوربین منت پراکنی میکنند بفرمایید اول اگه طرحهای دری بری نگذارید ومردم را از زندگی نیندآزید کسی احتیاج به کمک معیشتی شما نداره چون جبران خسارتهایی که میزنید را نمیکنه چطور اون بسته که میخواسید وام بدید رافقط میاید پشت دوربین لافش رامیزنید یکماه شد حی گفتید به مشا غلی که فلان شدن چوس تومان ال میکنم وبل میکنم بیشتر از تسهیلات روش پرداخت وبرداشتش راقود قود کردید کو کی کجا ماروز به روز داریم سنگ توشکم زن وبچه میریزم وروز شب شب وروز میکنیم اون اقا میاد پشت دوربین یکطرفه خودش برای خودش داستان تلاوت میکنه جمع کنید بابا
یه کار گر بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
0
من یه کارگر بدبخت با سه بچه مستأجر نه ماشین دارم نه خونه یه مشت دیوث دروغگو فقط حرف میزنن ولی عمل گردشان در جیب یه مشت مسئول یا نماینده های مجلس رئیس جمهوره
علی
|
Hong Kong
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
0
همش چرته. حق و نا حق کردن. خدا از باعث و بانیش نگذره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
0
بعد چند سال مردم فکر کردن یارانه زیاد میشود ولی یه چیزه دیگه د بعد ۳یا ۴سال یه چیزه دیگه میاد اون موقع چه بیماری خواهد امد شاید ویروس نباشد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان