تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

نیویورک بیشترین مرگ‌ومیر روزانه ناشی از ویروس کرونا را ثبت کرد

ایالت نیویورک آمریکا با ۷۳۱ مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا ظرف ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین مرگ‌ومیر روزانه ناشی از این ویروس را از زمان آغاز شیوع آن تجربه کرد.

آمار ویروس کرونا درآمریکارویداد۲۴ شبکه خبری ای‌بی‌سی گزارش داد «اندرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک سه‌شنبه‌شب اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته در این ایالت ۷۳۱ نفر به دلیل ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و شمار کل فوت‌شدگان ناشی از کرونا در این ایالت به ۵ هزار و ۴۸۹ نفر رسیده است.

کومو گفت که این تعداد مرگ‌ومیر ظرف ۲۴ ساعت گذشته، بالاترین آمار مرگ‌ومیر روزانه‌ای است که این ایالت از زمان آغاز بحران شیوع کرونا تجربه کرده است.

وی همچنین شمار مبتلایان قطعی به کرونا را در ایالت نیویورک ۱۳۸ هزار و ۸۳۶ نفر اعلام کرد که بالاترین آمار در میان ایالت‌های آمریکا است.

سرعت شیوع ویروس کرونا در آمریکا به قدری شدت یافته که این کشور ظرف ۱۰ روز گذشته شاهد ۳ برابر شدن شمار مبتلایان به این ویروس بود.

اکنون دست کم ۳۸۵ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا هستند و تنها ۲۱ هزار و ۳۱۱ نفر تاکنون بهبوده یافته‌اند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد یکشنبه در نشست خبری روزانه خود گفت که دو هفته پیش روی آمریکا در اثر کووید-۱۹ مرگبار خواهد بود. ترامپ تصریح کرد: دو هفته بسیار سختی را در پیش داریم و پیش بینی می‌شود که مرگ‌ومیر زیاد خواهد شد.

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هفته گذشته در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان پیش‌بینی کرد که شیوع کرونا در این کشور در نهایت جان ۲۰۰ هزار آمریکایی را خواهد گرفت.

فائوچی گفت: وقتی به مدل‌ها مراجعه می‌کنیم یک سناریوی بهترین حالت و یک سناریوی بدترین حالت داریم. به طور کلی، واقعیت جایی در میان این دو است.

او که یکی از اعضای کلیدی ستاد مقابله با کرونا در کاخ سفید است، پیش‌بینی کرد: با توجه به آنچه که می‌بینیم، نظر من این است که چیزی بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست خواهند داد و میلیون‌ها نفر به این ویروس مبتلا خواهند شد.


بیشتر بخوانید:آخرین آمار ویروس کرونا در ایران/ ۶۲۵۸۹ مبتلا؛ ۳۸۷۲ فوتی


فائوچی و دیگر کارشناسان آمریکایی هشدار داده‌اند که وضعیت شیوع کرونا در آمریکا پیش از آنکه رو به بهبودی گذارد، بسیار وخیم خواهد شد و در حال حاضر نیز با افزایش ناگهانی شمار مبتلایان، بیمارستان‌های سراسر آمریکا به ویژه در نیویورک با کمبود تجهیزات مواجه شده‌اند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، آمریکا
نظرات شما
پیشخوان