تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

لغو کنسرت‌ها دلایل امنیتی ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نیشابور کنسرت آقای کلهر که با یک نوازنده اجرا می‌کند، لغو شد و دادستان آن شهر اعلام کرد که به‎ منظور پیشگیری از وقوع جرم ما اجازه نمی‌دهیم. یعنی کمانچه جرم دارد؟
رویداد۲۴-روزنامه ایران نوشت: «به دنبال اتفاقاتی که ظرف یک ماه گذشته در اجرای کنسرت‌های موسیقی افتاد و مقامات قضایی را به اظهارنظر و اعلام موضع واداشت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نیشابور کنسرت آقای کلهر که با یک نوازنده اجرا می‌کند، لغو شد و دادستان آن شهر اعلام کرد که به‎ منظور پیشگیری از وقوع جرم ما اجازه نمی‌دهیم. یعنی کمانچه جرم دارد؟

علی جنتی در گفت‌وگو با موج، در پاسخ به اظهارات حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌‍‌ای مبنی بر این که لغو کنسرت دلایل امنیتی دارد و فقط ۹ کنسرت از ۳۰۰ کنسرت لغو شده و گاهی اجتماع برخی افراد تبدیل به جرم می‌شود، گفت: تنها در سال جاری ۹ کنسرت لغو شده و تعداد کنسرت‌های  لغو شده در مجموع بیشتر از این رقم است. در ضمن لغو این کنسرت‌ها هیچ دلیل امنیتی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لغو کنسرت کلهر در نیشابور را مثال زد و اظهار داشت: در نیشابور کنسرت آقای کلهر که خواننده و آوازخوان هم ندارد، خودش کمانچه می‌نوازد و تنها همراه با یک نوازنده دیگر برنامه اجرا می‌کند، لغو شد و آقای دادستان اعلام کرده که به‎ منظور پیشگیری از وقوع جرم ما اجازه نمی‌دهیم. این برخورد با شهرام ناظری هم صورت گرفت. این کجایش اشکال دارد؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد تعهد داده است و ما ملزم به رعایت اصول هستیم و در صدور مجوز برگزاری کنسرت و فرستادن آنها به شهرستان‌ها با حساسیت بالایی عمل می‌کنیم. قطعاً ما برای برگزاری کنسرت در برخی از شهرستان‌ها به گروه‌های پاپ مجوز نمی‌دهیم و بیشتر گروه‌های موسیقی سنتی می‌فرستیم و بر نوع رفتارها و حرکاتی که طرفداران انجام می‌دهند، مراقبت داریم که مشکلی پیدا نشود.

جنتی همچنین به لغو کنسرت‌ها در استان خراسان اشاره کرد و گفت: استان خراسان وضعیت خاصی دارد؛ تا جایی‌ که به آقای قربانی هم اجازه برگزاری کنسرت در مشهد، چناران و گلبهار را ندادند. اگر آقای قربانی را هم نتوانیم تحمل کنیم چه کسی را می‌خواهیم تحمل کنیم؟

وزیر ارشاد ادامه داد: به نظر من باید در برخورد با برگزاری کنسرت‌‎ها تجدیدنظر شود و اجازه دهند تا کنسرت‌هایی که ما با رعایت شیوه‌نامه و اصول وزارت ارشاد به آنها مجوز می‌دهیم، برگزار شوند و در صورت بروز مشکل، مسئولیت آن بر عهده وزارت ارشاد است و ما باید پاسخگو باشیم.

محسنی‌ اژه‌ای چه گفته بود؟

روز سه‌شنبه سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگار «ایران» گفته بود: «مجوز برگزاری کنسرت را دولت یا همان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دهد و قوه قضائیه در این مورد صحبتی نداشته و ندارد.»

محسنی اژه‌ای در نشست خبری با بیان این که درباره اصل کنسرت‌ها قوه قضائیه بحثی ندارد، افزوده بود: «در بسیاری از شهرها و استان‌ها از گذشته تاکنون کنسرت‌های مختلفی برگزار شده که مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته و در این کنسرت‌ها اقدامی خلاف قانون خلاف امنیت و نظم عمومی انجام نشده است.»

محسنی اژه‌ای با اشاره به تعداد معدودی گزارش از سیستم‌های اطلاعاتی و انتظامی به قوه قضائیه گفته بود: «در این گزارش‌ها آمده بود که قرار است در برخی کنسرت‌ها  اقداماتی برنامه‌ریزی شده یا مجرمانه یا خلاف قانون، ضدامنیت و نظم عمومی انجام گیرد که بر این اساس از دادسرا خواسته شده از برگزارکنندگان بخواهند که تعهد دهند اقدامی خلاف نظم و امنیت صورت نگیرد.»

وی ادامه داده بود: «اگر برگزارکنندگان متعهد نشوند که اقدامات خلاف امنیت عمومی در کنسرت صورت نگیرد، دادستان از برگزاری آن جلوگیری می کند. از این زمان به بعد نیز بر اساس وظیفه قانونی که داریم تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.»
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
1
هیچ دلیل امنیتی نداره. میخوان بگن ما رئیسیم.اقا بر منکرش لعنت، رئیس شمایید. خیلی وقته که فهمیدیم فرقی نمیکنه کی رئیس جمهور باشه، مجلس دست کی باشه، رئیس در هر صورت شماهایید. نیاز نیست برای اثباتش کنسرت لغو کنید و به مهمانی ها حمله کنید و گشت 7000 نفری راه بندازید. همه تو این کشور خوب میدونند رئیس کیه.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان