تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۵
پاسخی به فرافکنی دلواپسان

مقایسه برجام با آب نبات با کدام منطق؟

این جملات و حرکات اخیر آنها، هم ناشی تغافل و جهالت است چرا که حتما نمی دانند بازی های جناحی و گروهی، چه مصیبت هایی را برای سیاست خارجی و منافع ملی کشور به بار می آورد و هم خیانت است چراکه برای دستیابی به صندلی ریاست، درحال سنگ اندازی در مسیر دولت و تخریب دستاوردهای آن هستند.
رویداد24- پس از شکست سنگین افراطیون در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، مذاکرات هسته ای در معنای واقعی کلمه شروع شد و در طی حدود دو سال مذاکره نفس گیر، افراطیون داخلی و خارجی، هرآنچه در توان داشتند را به کار بردند تا از حصول توافق هسته ای، جلوگیری کنند.

علاوه بر تخریب شخصیت مذاکره کنندگان و اتهام زنی به آنان و همچنین بی ارزش جلوه دادن عملکرد آنان و خیانت بار خواندن نتیجه مذاکرات، برجام و مفاد آن را نیز نمایانگر شکست مطلق دانستند.

با همه کارشکنی های مخالفان و کاسبان دوران تحریم، نظام جمهوری اسلامی، برجام را تصویب کرد و بر آن صحه گذاشت. هم مجلس شورای اسلامی برجام را مورد تایید قرار داد و هم شورای عالی امنیت ملی آن را تصویب کرد و هم مقام معظم رهبری با شروطی، آن را امضا کردند و نهایتا برجام اجرایی شد.

اعلام نتایج انتخابات هفتم اسفند ماه 1394 کافی بود تا موج جدید تخریب ها و تهمت پراکنی ها علیه برجام و توافق هسته ای آغاز گردد. مخالفانی که با خود فکر می کردند مردم از برجام و توافق حاصله، ناراضیند و می خواهند به دولت مستقر، «نه» بزرگی بگویند با یک «بله» بزرگ به دولت مواجه شدند و متوجه شدند که اوضاع برای آنان، به چه میزان، وخیم است.

مخالفان برجام، تصمیم بزرگی گرفتند. تصمیم گرفتند مردم امیدوار را دلسرد کنند. تصمیم گرفتند با استفاده از تریبون ها و رسانه هایی که نظام در اختیار آنان قرار داده است بر علیه منافع نظام، قدم بردارند و مدام بر طبل نافرجامی برجام بکوبند تا امید مردم، ناامید شود. تصمیم گرفتند اقتدار دیپلماسی کشورمان را که مورد اذعان دیپلمات های برجسته دنیا قرار گرفته است را به «سازش و تسلیم» تعبیر کنند و از خسارات برجام بگویند.

تصمیم گرفتند با شانتاژ رسانه ای خود،نتایج بلند مدت برجام را در مدت کوتاه مطالبه کنند و از بی فایده بودن آن، دم بزنند. تصمیم گرفتند نتایج حاصله را که توسط مسوولان دولت ایران بیان می شود نادیده بگیرند و بر سخنان دشمنان این مرز و بوم استناد کنند. تصمیم گرفتند به گونه ای فضای رسانه ای را بر علیه برجام به دست بگیرند که در انتخابات سال 96، حسن روحانی به خود اجازه کاندیداتوری هم ندهد.

در همین حال یکی از مخالفان دولت تدبیر و امید و از هواداران شکست برجام چندی پیش گفته بود: « برخی تمام امیدشان را معطوف به غرب کرده و می‌گویند اگر برجام عملی شود مشکلات کشور نیز حل خواهد شد و کشور گلستان می‌شود. آن‌ها فکر می‌کنند فتح‌الفتوح صورت گرفته و چون این آب‌نبات زیر دهانشان مزه کرده‌ است به دنبال برجام 2 و 3 هم هستند در حالی که این خبرها نیست و بهتر است چنین افرادی واکنش‌های کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا را ببینند که می‌گویند اگر به قدرت برسیم برجام را ریزریز می‌کنیم.»

مخالفان دولت با این سخنان برجام را به آب نبات تشبیه کرده که به نظر می رسد تناقضاتی در این باره وجود دارد که در قالب دو فرض بیان می شود.

فرض اول که به واقعیت نزدیک تر است آنست که می خواهند برجام و دستاوردهایش را به آب نبات چوبی تشبیه کنند و آنچه از دست رفته است و مابه ازای آب نبات چوبی داده شده است را همچون دُر غلطان بیان کند. اگر چنین باشد پس فتح الفتوحی صورت نگرفته است و کشور متضرر شده است و دشمن که آمریکا و اسرائیل است پیروز شده اند. در صورت پیروزی آمریکا در مذاکرات، آیا عقلانی است که کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا بخواهند در صورت دستیابی به قدرت، برجام را ریز ریز کنند؟چرا کاندیداهای آمریکایی به شدت از برجام، نفرت دارند؟

فرض دوم که از واقعیت دورتر است آنست که می خواهند برجام و دستاوردهایش را بسیار شیرین توصیف کند که کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا می خواهند به محض دستیابی به قدرت، آن را ریز ریز کنند. اما اگر دلواپسان قیمت نبات را می داند و از شیرینی برجام صحبت می کنند پس چرا آنان را که از برجام، فتح الفتوح ساخته اند سرزنش می کند؟چرا مخالف اجرایی شدن برجام 2 و 3 هستند؟

به نظر می رسد از فرط تعصبات جناحی و ناراحتی از نتایج انتخابات هفتم اسفند-که تمام حربه ها را به کار گرفتند تا از جناح اصلاح طلب، کسی نماند و آنچه مانده است را هم انگلیسی نامیدند ولی آنچه باقی مانده بود مورد انتخاب مردم، واقع شد- می خواهند آسمان و ریسمان را به هم ببافند تا دولت را و برجام به دست آمده از مقاومت مردم را زمین بزنند و برای چند صباحی، دوباره قدرت را به دست گیرند.

این جملات و حرکات اخیر آنها، هم ناشی تغافل و جهالت است چرا که حتما نمی دانند بازی های جناحی و گروهی، چه مصیبت هایی را برای سیاست خارجی و منافع ملی کشور به بار می آورد و هم خیانت است چراکه برای دستیابی به صندلی ریاست، درحال سنگ اندازی در مسیر دولت و تخریب دستاوردهای آن هستند.

می خواهند اوضاع مملکت را به دوران سخت هشت سال دولت عدالت محور!!! برگردانند. می خواهند کار ناتمام خود را  به اتمام برسانند. می خواهند دوران یازده روز خانه نشینی را دوباره احیا کنند اما این بار طرف مقابل را به خانه نشینی وادارند. می خواهند با فراخواندن اعضای دولت از زندان، فسادهای کلان دیگری را پایه ریزی کنند. می خواهند کاسبی تحریم را از سر گیرند و در نهایت می خواهند با شعارهای عوام فریبانه خود، بار دیگر، کشور را سال ها عقب بیندازند. عقب انداختنی که شاید دیگر فرصت جبران دست ندهد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خیانت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان