تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اگر به مردم روزمزد رسیدگی نشود، باید بیمارستان‌های روانی را توسعه بدهیم/ کرونا آمده است که بماند، نیامده است که برود

احمد خرم گفت: اگر به مردم روزمزد رسیدگی نشود، جامعه دچار تبعات بسیار سختی خواهد شد، به طوری که به جای بیمارستان برای بیماران کرونایی باید بیمارستان‌های روانی را توسعه بدهیم، چون الان برخی به دلیل فشارها و سختی‌ها آرزو دارند به ویروس کرونا مبتلا شوند.

اخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران

رویداد۲۴ ویروس کرونا ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را تحت تاثیر قرار داده است. به شکلی که وظیفه‌ای سنگین بر دوش کل نظام و حاکمیت برای مقابله با ویروس کرونا قرار دارد. احمد خرم با اشاره به شیوع ویروس کرونا معتقد است در کشوری که بحران‌زاست نباید انجام کارهای لازم کمی دیر می‌شد تا آسیب بیشتری به ملت وارد نشود.

احمد خرم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اظهار داشت: در ماجرای کرونا تمامی ارکان حاکمیت باید تمام‌قد به میدان می‌آمدند که کمی دیر شد. همچنین بسیج عمومی برای عدم خروج از قرنطینه خانگی باید با سختی و بی‌رحمی اجرا می‌شد که کمی دیر شد. باید از تمام ظرفیت کامل کادر سلامت و درمان استفاده می‌شد که خوب بود، اما این هم کمی دیر شد. تجهیزات باید با تمام ظرفیت آماده می‌شد، این مهم هم کمی دیر شد؛ یعنی در کشوری که بحران‌زاست نباید انجام کارهای لازم کمی دیر می‌شد تا آسیب بیشتری به ملت وارد نشود.

وزیر راه دولت اصلاحات در ادامه سخنانش گفت: کرونایی که در این یک ماه و چند هفته همه را گرفتار کرده، صد و بیست و هفتمین ویروسی است که شناخته شده، اما برای هر کدام‌ از آن 126 ویروس قبلی واکسن کشف شده و در نتیجه کنترل شده‌اند. چنان‌که انسان‌ها با آنها همزیستی‌ مسالمت‌‌آمیز پیدا کرده‌اند. البته کووید-19 مستثنی از ویروس‌های قبلی نیست، اما 2 فرق اساسی دارد: کرونا هم با سرعت بیشتری از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و هم به طرز نگران‌کننده‌ای کشنده است که به همین دلیل نسبت به ویروس‌های دیگر متمایز و حساس‌تر است.

او همچنین توضیح داد: کرونا آمده است که بماند، نیامده است که برود. به همین دلیل نباید مردم را نسبت به کرونا بی‌خیال کرد و گفت، یکی 2 ماه دیگر از شرش خلاص می‌شویم. در واقع لازم است مردم نسبت به تبعات و خطرات کرونا کاملاً اشراف و آگاهی داشته باشند. پس ما هم مثل دنیا باید دنبال این برویم که چگونه می‌توانیم با کشف واکسن، کرونا را مهار کنیم و برای این درد درمان بیابیم. همچنین باید به جای مقایسه خودمان با این کشور و آن کشور و گفتن اینکه از فلان کشور عقب‌‌تریم یا از بهمان کشور جلوتریم، بکوشیم تا از تجربیات کارشناسان و پزشکان همه دنیا بهره ببریم.

خرم ادامه داد: باور کنیم که کشور ما تافته جدابافته از دنیا نیست و زندگی مسالمت‌آمیز با کرونا را بیاموزیم که برای این مهم باید به پروتکل‌های جهانی توجه کنیم. این هم مهم است که دولت بحران را جدی بگیرد؛ یعنی اگر متخصصان به این تشخیص برسند که باید 2 ماه کشور را تعطیل کرد، بدون هیچ اما و اگری گوش کنیم و کشور را تعطیل کنیم تا آثار مخرب این پدیده کاهش پیدا کند و به سلامت از این گردنه عبور کنیم.


بیشتر بخوانید:ویروس کرونا ضعیف نشده است/ علت دشواری مقابله با کرونا در تهران


رئیس سازمان نظام مهندسی همچنین تاکید کرد: زندگی قبل از کرونا و بعد از کرونا کاملاً متفاوت خواهد بود. به همین دلیل لازم است طرحی نو دراندازیم. نکته مهم دیگر ایکه یکسری از مردم به ناچار باید سر کارشان حاضر شوند و همه آنهایی که به روز درآمد دارند‌ با قرنطینه به شدت آسیب می‌بینند. پس باید معیشت‌شان به هر شکل ممکن تامین شود. البته رفع نیاز قشرهای آسیب‌دیده کاری نیست که دولت به تنهایی از عده‌اش بربیاید. تاکید این است که کل نظام و حاکمیت باید به فکر فقرا باشند، حتی مردم عادی‌ای هم که دست‌شان به دهان‌شان می‌رسد باید وارد میدان شوند و به فکرِ قشر ضعیف باشند.

احمد خرم در پایان صحبت‌هایش گفت‌: اگر به مردم روزمزد رسیدگی نشود، جامعه دچار تبعات بسیار سختی خواهد شد، به طوری که به جای بیمارستان برای بیماران کرونایی باید بیمارستان‌های روانی را توسعه بدهیم، چون الان برخی به دلیل فشارها و سختی‌ها آرزو دارند به ویروس کرونا مبتلا شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمدمعصومی،،
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
مردم، دم، دار، دشمن، ملت، نیک، اندیش، هستند،
زیرا، عقل، ندارند،،، از، راه، نمی‌روند،، به، چاه، میروند
چاه، دیوی، پادشاه، ظلمت،،، پرشده، از، سیاهی، حماقت!!!
مرگ، نابودیست، وقیامت، بی، درنگ، میاید
جهنم، آب‌های، جوشان،،، ،، عذاب، واتش، خروشان،
سرانجام، جهل، انسان،
نظرات شما
پیشخوان