تاریخ انتشار: ۲۳:۱۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹

جنگل‌ها و مراتع گچساران در آتش می‌سوزد

دبیر ستاد بحران گچساران گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده دیل که ساعت ۲ بامداد روز جمعه نهم خرداد شروع شده به نزدیکی منطقه گناوه کشیده شده و همچنان ادامه دارد. حمید نارکی افزود: آتش در منطقه دیل تا حدودی مهار شده و امدادگران هم اکنون در محل وقوع آتش سوزی برای پیشگیری از شعله ور شدن دوباره آتش حضور دارند، اما آتش در منطقه گناوه همچنان شعله ور است.

رویداد۲۴ حمید نارکی جمعه شب اظهار داشت: آتش در منطقه دیل تا حدودی مهار شده و امدادگران هم اکنون در محل وقوع آتش سوزی برای پیشگیری از شعله ور شدن دوباره آتش حضور دارند، اما آتش در منطقه گناوه همچنان شعله ور است.

وی بیان کرد: نیرو‌های مردمی جوامع محلی، بسیجیان و دستگاه‌های اجرایی از بامداد امروز تاکنون در تلاش برای مهار آتش هستند.
بیشتر بخوانید: بازگشت آتش به جنگل‌ها/ عدم تامین هلیکوپتر برای اطفای حریق

دبیر ستاد بحران گچساران تصریح کرد: سخت گذر بودن منطقه، وزش باد و کمبود تجهیزات باعث کندی مهار آتش در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان شده است.

وی تاکید کرد:علت این آتش سوزی در حال بررسی است.

حاضران در منطقه با اشاره به گرمای هوا و نیاز به سه ساعت پیاده روی برای رسیدن به محل آتش سوزی، خواستار ارسال تجهیزات به منطقه محل آتش سوزی شده اند.

این افراد با تاکید بر اینکه سوختن گونه‌های حیات وحش و پوشش گیاهی از حداقل پیامد‌های آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع است از مردم می‌خواهند تا هنگام حضور در جنگل‌ها با بی احتیاطی باعث آتش سوزی در این مناطق نشوند.

هفته گذشته نیز آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مناطق "خنگ بنار"، "کوه گوهر نارک" در شهرستان گچساران پس از پنج روز تلاش طاقت فرسا مهار شد.

در این آتش سوزی ۲۵۰هکتار از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان طعمه حریق شد.

این نخستین مورد آتش سوزی امسال در این منطقه حفاظت شده دیل است.

درختان بلوط، ارزن و بادام کوهی از مهمترین پوشش گیاهی این منطقه است.
منطقه حفاظت شده دیل با ۱۰ هزار هکتار مساحت در ۳۵ کیلومتری شمال غربی دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده است.
شهرستان گچساران از توابع استان کهگیلویه وبویراحمد ۵۱ هزار هکتار منطقه حفاظت شده دارد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان