تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹

ساینا S؛ فیس‌لیفتِ جدید از سایپا

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد در سال ۹۹ چهار عضو جدید را به سبد محصولات خود اضافه کند. یکی از این خودروها، مدلی جدید از سدان پرتیراژ «ساینا» است که با عنوان ساینا S به بازار کشور عرضه می‌شود.
ساینا S
رویداد۲۴ به گزارش سایپانیوز، ساینا S به زودی وارد سبد محصولات پرتیراژ سایپا می‌شود و به عنوان محصولی ارتقا یافته و به روز، در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. باید به این نکته اشاره کرد که پیش از این، نسخه جدید ساینا با نام «ساینا ۹۹» در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح می‌شد که در ساختار جدید نام گذاری و تیپ بندی محصولات گروه خودروسازی سایپا به صورت رسمی و با عنوان ساینا S معرفی شده است.

گروه خودروسازی سایپا پس از گذشت چهار سال از عرضه ساینا، حال نسخه جدیدی را برای این سدان در نظر گرفته است. ساینا S بر اساس پلتفرم و اصول سازه X۲۰۰ سایپا طراحی شده و نسبت به ساینا EX تفاوت‌هایی دارد. از نگاه فنی می‌توان ساینا S را خودرویی فیس لیفت معرفی کرد و ویژگی‌های جدیدی را برای آن در نظر گرفت. بر اساس استاندارد‌های خودروسازی جهان، امروز گروه سایپا در اقدامی همگام با بازار جهانی و در کمتر از ۵ سال از عرضه ساینا، نسخه جدید و فیس لیفت آن را معرفی کرده است. این خودرو در بخش ظاهری با ویژگی‌های جدیدی همراه شده و برخی قطعات آن نسبت به گذشته تغییر کرده است. ساینا S در بخش طراحی جلو، عقب و کابین متفاوت از ساینا معمولی است که سعی شده تا ویژگی‌های جدیدی به شمایل این خودروی کلاس B اضافه شود.

در بحث ظاهری ساینا S نسبت به ساینا EX تغییراتی را به شرح زیر داشته است:

۱- جلو پنچره کرومی جدید

۲- سپر جلوی جدید

۳- اضافه شدن چراغ روشنایی روز (Day Light)

۴- سپر عقب جدید

۵- دیفیوزر جدید عقب

۶- چراغ‌های عقب جدید

۷- الگوی جدید درب صندوق عقب

۸- غربیلک فرمان جدید با طرح D

۹- دسته دنده جدید

ساینا S
ساینا S علاوه بر تغییرات ظاهری که داشته، با ویژگی‌های فنی جدید و منطبق با استاندارد‌های روز ایران تولید خواهد شد. اضافه شدن چراغ روشنایی روز به این سدان سایپا از جمله تغییرات مطابق با استاندارد‌های جدید است. استاندارد محافظت از عابر پیاده، نشانگر تعویض دنده (GSI)، هشدار کمربند ایمنی راننده، صندلی‌های عقب با استاندارد ISOFIX، سامانه مدیریت و نظارت عملیاتی بر خودرو (BCM) از جمله استاندارد‌هایی است که در ساینا S وجود دارد و باعث شده تا این خودروی سایپا در سطح بالایی از استاندارد‌های سدان‌های کلاس B قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: جزئیات فروش ۹ محصول سایپا اعلام شد/ ۱۷نکته از طرح جدید پیش فروش خودرو
در کنار این ویژگی ها، ساینا S به دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، ترمز کمکی BA، سنسور پارک عقب، شیشه‌های جلو و عقب برقی، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و سیستم تهویه نیمه اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال نیز مجهز شده است.

همچنین نسخه‌های کامل‌تر ساینا S به شیشه‌های عقب دودی، رینگ آلومینیومی، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو (Mirror Link)، سنسور نور (Auto Light)، سنسور فشار باد لاستیک TPMS، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین عقب، روکش صندلی چرم و... مجهز است. به این ترتیب ساینا S می‌تواند با توجه به نیاز مشتری همگام شود و به عنوان یک سدان جوان پسند و خانوادگی ارتقا یافته در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

ساینا S به پیشرانه کم مصرف M۱۵ مجهز است. این پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و قدرت ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می‌کند. جعبه دنده ۵ سرعته دستی ساینا S توان پیشرانه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این قوای محرکه جزو پیشرانه‌های کم استهلاک و کم مصرف در بازار ایران شناخته می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خودروسازی
نظرات شما
پیشخوان