تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
معاون وزیر امور خارجه؛

ایران آماده مذاکره با اوکراین درباره حادثه سقوط هواپیمای این کشور است

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران به منظور حل و فصل هر چه سریعتر موضوع جعبه‌های سیاه سقوط هواپیمای اوکراینی، پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و سایر مسائل مربوط به این رویداد دلخراش، آماده انجام مذاکره با طرف اوکراینی است.

سقوط هواپیما اوکراینیرویداد۲۴ ‌سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه دیدار وگفت وگو کرد.

در این دیدار موضوع سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در اواخر سال گذشته در تهران و آخرین تحولات مربوط به آن از ابعاد مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محسن بهاروند در این ملاقات تاکید کرد: ایران به منظور حل و فصل هر چه سریعتر موضوع جعبه‌های سیاه، پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و سایر مسائل مربوط به این رویداد دلخراش، آماده انجام مذاکره با طرف اوکراینی در هر زمان و مکان مورد نظر آنها و در نخستین فرصت ممکن است.

سفیر اوکراین نیز ضمن استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی تاکید کرد مراتب را بلافاصله به مقامات ذیربط اوکراینی منعکس و نتیجه را به طرف ایرانی اطلاع خواهد داد.


بیشتر بخوانید: بیانیه سازمان هواپیمایی درباره افشای فایل صوتی سقوط هواپیمای اوکراینی


یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد، ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سقوط هواپیما
نظرات شما
پیشخوان