تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۹

با زمان‌های شگفت انگیز بدن‌تان آشنا شوید

آگاهی از ساعت‌های اختصاصی بدن در کیفیت زندگی بسیار حائز اهمیت است که در ادامه شما را با این زمان‌های شگفت انگیز بدن آشنا می‌کنیم.

اخبار سلامت

رویداد۲۴ بدن انسان یک سیستم پیچیده و شگفت انگیز است که حتی برای انجام کار‌های مختلف، زمان‌بندی مشخصی را به خود اختصاص می دهد. در واقع تمام انسان‌ها در بدن خود یک زمان‌سنج اصلی دارند که این زمان‌سنج در هیپوتالاموس مغز شما قرار دارد و مانند رهبری در زمان‌های مختلف روز، پیام‌ها و سیگنال‌های هدایت‌کننده به سراسر بدن شما می‌فرستد.

آگاهی از ساعت‌های اختصاصی بدن در کیفیت زندگی بسیار حائز اهمیت است که در ادامه شما را با این زمان‌های شگفت انگیز بدن آشنا می‌کنیم:

 ساعت ۶ تا ۹ صبح نباید خرید کنید، زیرا گرسنه هستید. تحقیقات نشان می‌دهد افراد گرسنه ۶۰ درصد بیشتر خرید می‌کنند. نکته جالب این است که بیشتر افراد بعد از سیر شدن، آن خرید دلشان را می‌زند.

در صورت نیاز به تزریق هر آمپولی ساعت ۹ صبح بهترین زمان است، زیرا عوارض ناشی از تزریق آمپول در این زمان به حداقل می‌رسد و بدن در مقابل اشعه ایکس مقاومت می‌کند.

ساعت ۱۰ صبح حرارت بدن بالاست؛ بنابراین بدترین ساعت برای اندازه گیری تب بدن محسوب می‌شود. بین ساعت‌های ۱۰ تا ۱۲ احتمال سکته‌های قلبی بیشتر از هر زمان دیگری است.

 ساعت ۱۱ صبح ممکن است در معاینات قلبی (الکتروکاردیوگرافی) اشتباهاتی رخ دهد و مشکل قلب در این لحظه دیده نشود. همچنین بدن و قلب در این ساعت کاملاً آماده است تا مسائل ریاضی سخت را حل کند.

ساعت ۱۴ تا ۱۴.۳۰ برای افرادی که از دندانپزشکی ترس دارند، بهترین موقعیت است. چون افراد در این زمان کمتر احساس درد می‌کنند.

ساعت ۱۶ عصر برای ورزش کردن بهترین ساعت است. همچنین فشار و گردش خون بدن در بهترین حالت است و بیشتر از هر ساعتی روی لاغری افراد تأثیر می‌گذارد.ورزش

 ساعت ۱۷ عصر کلیه و مثانه خوب کار می‌کند. در واقع زمانی است که ناخن و مو‌ها رشد خوبی دارند و اسید معده افزایش می‌یابد. برای همین در این ساعت احتمال خونریزی و حتی سقط جنین هم بیشتر است.


بیشتر بخوانید: چه زمانی نوشیدن آب باعث مرگ می‌شود؟


ساعت ۱۹ عصر برای افرادی که داروی فشار خون مصرف می‌کنند، مهم است. در این ساعت فشار خون کاهش می‌یابد و تاثیر دارو دو برابر می‌شود. همچنین تاثیر دارو‌های ضد افسردگی هم در این ساعت بسیار زیاد است.

ساعت ۲۰ شب میزان چربی کبد کاهش پیدا می‌کند و خون کثیف بیشتری به قلب می‌رسد.کسانی که آلرژی و آسم دارند یا آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند باید این ساعت دارو مصرف کنند، چون در این ساعت دارو بیشترین میزان تاثیر را دارد.

البته باید به این نکته توجه داشت که افزایش ناگهانی هورمون‌ها در دوران نوجوانی و بلوغ ساعت زیستی بدن را دچار تغییر می‌کند و عقب می‌اندازد. البته به مرور زمان و در زندگی، دوباره ساعت‌های اختصاصی بدن مانند عادت خواب و بیداری به دوران قبل از بلوغ بر‌می‌گردد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان