تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۹

آیا قیمت خودرو‌ها در هفته جاری تثبیت می‌شود؟

بعد از حدود دوهفته نابسامانی در بازار خودرو به‌دلیل نوسان نرخ ارز و درنتیجه تاثیرات روانی آن بر بازار خودرو که زمینه‌ساز قیمت‌های حبابی در اکثر بخش‌های بازار شد، پنجشنبه هفته گذشته شاهد توقف و سپس کاهش نرخ ارز بودیم. البته باید به این نکته اشاره کرد در شرایط کنونی بازار خودرو در روز‌های آخر هفته تا ظهر فعال است.

قیمت خودرو‌رویداد۲۴ حال باید منتظر ماند و دید در نخستین روز هفته جاری قیمت‌ها در این بازار چگونه خواهند بود. البته باید یک‌هفته تا 10 روز شاهد ثبات در بازار ارز باشیم تا قیمت‌های بازار خودرو نیز تثبیت شوند.

چنانچه روند کاهش نرخ ارز ادامه یابد یا قیمت دلار در سطح فعلی ١8.٥٠٠ تومان ثابت بماند، بعد از گذشت بازه زمانی حدودا 10روزه می‌توان شاهد ثبات در بازار خودرو بود. اما اگر روند کاهشی ادامه نیابد یا حداقل قیمت ارز در سطح فعلی تثبیت نشود؛ بازار خودرو شاهد و قیمت‌های هیجانی خواهد بود.

در هر صورت همواره با افزایش نرخ ارز شاهد هستیم در فاصله زمانی ٢٤ تا ٤٨‌ساعت آرامش بازار خودرو برهم می‌خورد اما برای تثبیت و آرامش در این بازار حداقل زمان یک هفته تا 10روزه لازم است.


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو در بازار متناسب با قیمت موثر دلار یا یورو است


حال باید منتظر ماند که آیا سیاست‌های دولت در کنترل بازار ارز جوابگو خواهد بود یا خیر. درصورت مثبت بودن پاسخ این سوال می‌توان امیدوار بود طی هفته آینده قیمت‌ها در بازار خودرو به ثبات خواهد رسید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان