تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

اختلاف ۵۰ هزار تومانی، بازار قاچاق گوسفند را گرم کرد/ افزایش قیمت گوشت در هفته جاری

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوسفند زنده در بازار تهران ۴۰ هزار تومان است که اگر وارد بازار عراق شود به ۹۰ هزار تومان می‌رسد. این عامل باعث شده تا شاهد خروج غیرمجاز دام زنده از شهر‌های اشنویه و پیرانشهر به بازار سلیمانیه عراق باشیم.
 بازار گوشت قرمز
رویداد۲۴ علی‌اصغر ملکی در مورد آخرین وضعیت بازار گوشت گوسفندی گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش چهار هزار تومانی در گوشت گوسفندی بودیم که دلیل آ‌ن کمبود دام زنده بود. با توجه به اینکه ما در اوایل هفته قرارداریم تقاضا برای گوشت افزایش یافته و این باعث افزایش قیمت شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی ۸۸ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان به فروشنده عرضه میشود که با احتساب ۱۰ درصد d سود فروشنده با قیمت تقریبا ۹۸ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد. همچنین افزایش قیمت مرغ باعث افزایش تقاضا در قیمت گوشت شده است که امیدواریم از امروز بازار آرام‌تر شود.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران متذکر شد: خوشبختانه در فصلی هستیم که شرایط تغذیه برای دام‌ها و عرضه آن مناسب است، اما با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم شاهد افزایش قاچاق دام از مرز‌های غربی به بازار عراق هستیم. در حال حاضر قیمت هر کیلو گوسفند زنده در بازار تهران ۴۰ هزار تومان است که اگر وارد بازار عراق شود به ۹۰ هزار تومان می‌رسد. این عامل باعث شده تا شاهد خروج غیرمجاز دام زنده از شهر‌های اشنویه و پیرانشهر به بازار سلیمانیه عراق باشیم.

بیشتر بخوانید: فروش مرغ بالاتر از ۱۵ هزار تومان ممنوع است/ برخورد با متخلفان
ملکی افزود: وقتی اختلاف ۵۰ هزار تومانی در دو بازار وجود داشته باشد طبیعی است که دامدار با پذیرش ریسک آن اقدام به فروش در بازار عراق می‌کند. همچنین دامدار هزینه حمل، مراجعه دامپزشکی و هزینه‌های بین را هی را نمی‌پردازد. این باعث ایجاد کمبود در بازار می‌شود که نباید این گونه باشد و باید مراجع قانونی این موضوع را پیگیری کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوشت قرمز ، گوشت
نظرات شما
پیشخوان