تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۵

چیت چیان: رکود، پروژه های وزارت نیرو را متأثر نکرده است

وزیر نیرو گفت: با وجود رکود نسبی در فعالیت های اقتصادی کشور و با تدابیر سنجیده شده، پروژه های منابع آب و برق کشور متأثر از آن نشده است.

رویداد۲۴- وزیر نیرو گفت: با وجود رکود نسبی در فعالیت های اقتصادی کشور و با تدابیر سنجیده شده، پروژه های منابع آب و برق کشور متأثر از آن نشده است.

حمید چیت چیان شامگاه سه شنبه در حاشیه آیین اختتامیه دومین جشنواره 'نگاه مردمی به بحران کمبود آب؛ گزارش یک نگرانی' در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا در باره آخرین وضع پروژه های آب و برق کشور، افزود: هرچند محدودیت منابع مالی، اجرای پروژه های مختلف را در کشور تحت تأثیر قرار داده، اما وزارت نیرو تلاش داشته و دارد تا با مدیریت مصرف و افزایش ظرفیت تولید، به اجرای این پروژه ها پرداخته تا تأخیر در خدمت رسانی به مردم پیش نیاید.

وی در ادامه، طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیر زمینی را طرحی برای حمایت از کشاورزان برشمرد و هشدار داد: اگر برداشت از منابع آب زیر زمینی به صورت بی رویه ادامه یابد کشاورزان دچار مشکل می شوند.

چیت چیان به طور نمونه با اشاره به وضع آب در استان کرمان ادامه داد: تمام شدن منابع آب زیر زمینی در این استان و نبود امکان پمپاژ آب، باغات این استان را با خشکی مواجه کرده و امروز در برخی مناطق آن حتی درختان پسته را بریده و به عنوان هیزم آتش می زنند.

وی تصریح کرد: استفاده بی رویه از آب در یک حالت دیگر منجر به شور شدن منابع آبی شده و کاهش محصول، شور شدن خاک و کاهش حاصلخیزی آن را به دنبال خواهد داشت.

این عضو کابینه دولت یازدهم همچنین با اشاره به آخرین وضع بارشهای کشور، خاطر نشان کرد: بارندگی های خوبی را در سال آبی جاری در نیمه غربی کشور بویژه در استانهای ایلام، لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، همدان و خوزستان شاهد بودیم اما نیمه شرقی کشور بشدت از مشکلات کمبود بارشها رنج می برد.

وی یادآور شد: شرایط اقلیمی کشور ایجاب می کند که همواره درباره چگونگی مصرف آب مراقبت های لازم انجام شود.

چیت چیان بیان داشت: تهران جزو مناطقی بوده که در 9 ماه گذشته بارشهای خوبی در آن اتفاق افتاده و وضع پنج سدی که تأمین آب تهران را برعهده دارند خوب است و هم اینک به اندازه یک سوم بیش از ظرفیت پارسال ذخیره آبی دارد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان