تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۹

استفاده از وسایل سرمایشی ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت فعالیت ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر واکسن شناخته شده ای به صورت رسمی و اختصاصی برای بیماری کرونا در هیچ کجای دنیا ساخته نشده و در دسترس نیست.

راه مقابله با کرونا

رویداد۲۴  حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت فعالیت ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر واکسن شناخته شده ای به صورت رسمی و اختصاصی برای بیماری کرونا در هیچ کجای دنیا ساخته نشده و در دسترس نیست.

او ادامه داد: براساس آخرین یافته دانشمندان و محققان گرما یکی از عوامل تاثیر گذار در فعالیت ویروس کرونا است و دمای محیط به تنهایی نمی تواند عاملی در زمینه مقاومت ویروس کووید۱۹ باشد.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر شیوع بیماری کرونا در جامعه تحت تاثیر عوامل مختلفی است، اگر گرما تاثیر خاصی بر فعالیت ویروس کرونا داشت نباید شاهد بروز و شیوع این اپیدمی در مناطق گرمسیر کشور مانند خوزستان بودیم.

عرفانی گفت: در محیط های گرم و مناطق گرمسیری به دلیل اینکه افراد بیشتر در خانه می‌مانند، با بستن در و پنجره و روشن کردن کولر و وسایل سرمایشی احتمال انتقال ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: واکسن ضدکرونای آمریکا موفق عمل کرد/ احتمال تولید تا اوایل زمستان



او افزود: در حال حاضر رعایت بهداشت، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست ها به مراتب تاثیرش در پیشگیری از کرونا بیشتر از گرمای محیط است.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: برای کنترل بیماری مردم باید حتما از ماسک در هنگام خروج از خانه و به خصوص در زمان تردد در سطح شهر و مراکز شلوغ استفاده کنند تا چرخه انتقال ویروس کرونا قطع شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان