تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۹

شرایط قرمز کرونا در لرستان

شرایط شیوع بیماری کرونا در لرستان نزدیک به قرمز است و تاکید مسئولان استان همچنان رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط مردم است.
شرایط قرمز کرونا در لرستان
رویداد۲۴ حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی شنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس مدیریت بیماری کرونا در سخنانی با تاکید بر توجه ویژه مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اظهار داشت: همچنین ضرورت دارد که مردم از برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا پرهیز کنند.

جان انسان محترم است مردم موارد بهداشتی را رعایت کنند

وی با تاکید بر اینکه جان انسان محترم است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که ضرر جانی به کسی نزنیم، عنوان کرد: اصول دینی، وجدانی و ملی ما اقتضا می‌کند که این اجتماعات را در مجالس ترحیم و عروسی نداشته باشیم.

نماینده، ولی فقیه در لرستان، تاکید کرد: من از مردم عزیز استان درخواست می‌کنم که به مصوبات و درخواست‌های ستاد کرونا توجه کنند تا بتوانیم از این پیچ تاریخی با موفقیت و سلامت عبور کنیم.

استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و ادارات اجباری است

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این رابطه با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل‌های بهداشتی از سوی مردم استان، اظهار داشت: از فردا یکشنبه استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده جمعی الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی ادارات، مراکز عمومی مانند شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و…، نهاد‌های نظامی، انتظامی و همه دستگاه‌های مربوط به حکومت و نظام از امروز موظف هستند که در داخل ادارات از ماسک استفاده کنند، افزود: همچنین باید از ورود ارباب رجوع بدون ماسک به ادارات و نهاد‌ها جلوگیری شود.

استاندار لرستان، تصریح کرد: در استان تمهیداتی اندیشیده شده و از دو هفته پیش تا کنون نیز قیمت ماسک حدود ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است.

خادمی، ادامه داد: مطابق آماری که ما داریم در حال حاضر ماسک سه لایه با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان در داروخانه‌های استان موجود است.

بیشتر بخوانید: افزایش نگران‌کننده بیماران بدحال کرونایی در هشت استان کشور
۱۰۰ میلیارد برای درمان کرونا در لرستان هزینه شد

لرستان خیلی نزدیک به شرایط قرمز است و با جابجایی یک تا دو نفر مریض، شرایط استان قرمز می‌شود
محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز با اشاره به افزوده شدن روزانه ۲۰۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در لرستان، اظهار داشت: لرستان در واقع جز استان‌های قرمز شیوع این بیماری محسوب می‌شود.

وی، بیان داشت: لرستان خیلی نزدیک به شرایط قرمز است و با جابجایی یک تا دو نفر مریض، شرایط استان قرمز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در رابطه با این بیماری در استان هزینه شده است، عنوان کرد: این در حالیست که می‌توانست این اعتبار در حوزه دیگری هزینه می‌شد.

شرایط بسیار سخت بیماران کرونایی شدید

نیکبخت، افزود: از مردم عزیز استان خواهش می‌کنم هم برای رفاه حال خودشان و هم برای اینکه درد این بیماری را تحمل نکنند موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه بار‌ها در تلویزیون اعلام کرده‌ام که به مسائل مطرح شده در رابطه با رعایت موارد بهداشتی گوش کنید، گفت: درد این بیماری به گونه‌ای است که انگار «کارد» بر روی ریه فرد بیمار کشیده می‌شود، در مراحل شدید بیماری درد به همین شکل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: چرا ما باید خود را با عدم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی درگیر این بیماری کنیم؟
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان