تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۹

خواص معجزه آسای عرق کاسنی

عرق کاسنی جزء عرقیات شناخته شده در سرتاسر جهان است. گیاه کاسنی یکی از گیاهان دارویی به شمار می‌آید که عصاره و عرق آن نیز مزایا و فواید زیادی دارد. از خواص عرق کاسنی می‌توان به آرامش دهندگی آن اشاره کرد.

عرق کاسنی

رویداد۲۴ محمد عبداللهی نیک آبادی، محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت:کبد عضو سم زدای بدن بوده و سوخت و ساز چربی‌ها ودفع مواد سمی از وظایف این عضو بدن است. یک قاشق عرق کاسنی به همراه یک لیوان آب در تصفیه خون و پاکسازی کبد نقش مهمی دارد.

این محقق درمان دیابت و کبد چرب افزود:عرق کاسنی با خروج سموم از بدن التهاب را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پرهیز غذایی عامل مهمی برای کنترل و درمان چاقی است، تصریح کرد:ترکیب سرکه انجبین، سرکه سیب، یک قاشق عسل طبیعی و عرق کاسنی به همراه کاهو باعث کاهش وزن و دفع چربی‌های بدن می‌شود و با مصرف روزانه آن حالت رخوت و سستی از بین می‌رود.

عبداللهی ابراز داشت:طبع بیشتر ایرانی‌ها سرد است و هرچه این عرق تلخ‌تر باشد فواید عرق کاسنی بیشتر و در التیام امراض کبدی موثرتر است.

وی یادآور شد:عرق کاسنی برای مبتلایان به نقرس و هپاتیت مفید است. ایمنی در برابر بیماری‌های عفونی از دیگر خواص عرق کاسنی است همچنین مصرف کنندگان باید بدانند زیاده روی در مصرف این داروی گیاهی موجب تخریب عروق شبکیه، افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کبد چرب
نظرات شما
پیشخوان