تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیش بینی قیمت طلا و دلار در بازار/ طلا در سراشیبی ارزانی؟

همگان به دنبال دلیل افزایش قیمت طلا و رشد بورس و دلار همچنان در پی صعود‌اش!
پیش بینی قیمت طلا و دلار
رویداد۲۴ بازار مالی در سومین هفته خود هم تلاطم های جدی را پشت سر گذاشت. فراز و فرود‌هایی که همه را شگفت زده و در برخی موارد نگران می‌کرد.

سکه در ابتدای هفته گذشته روز خود را با نرخ ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان آغاز کرد. این روند قصد توقف نداشت جهش‌ها شروع شدند.

نرخ سکه در دومین روز هفته با اوج گیری نرخ دلار به ۱۰ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسیده و با یک روز وقفه به یکباره به نرخ ۱۰ میلیون ۶۷۰ و در نهایت در آخرین روز معاملاتی هفته به ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بسنده کرد.

طلا بدون عرضه و تقاضا گران و گران‌تر می‌شود!

خیراللهی، یکی از صرافان رسمی درباره افزایش جهشی نرخ طلا و سکه بیان کرد: خرید و فروشی مشهود نیست و نرخ‌ها به صورت کاذب و حباب گونه بالاتر می‌رود.

وی افزود: نه خریدار و نه فروشنده‌ای برای خرید کالای طلا مشاهده نمی‌شود و این مافیای خرید وفروش طلا هستند که نرخ را جا به جا می‌کنند.

دلیل نوسانات طلا، ارز است

همچنین ابراهیم محمدولی در خصوص آخرین تحولات بازار سکه و طلا اظهار کرد: امروز به دلیل افزایش قیمت دلار و نوسان در قیمت طلای خارجی، قیمت‌ها در بازار سکه نیز دچار نوسان شد.

وی افزود: قیمت هر اونس طلا نسبت به روز گذشته تغییر چندانی پیدا نکرد، اما به دلیل رشد قیمت دلار، قیمت طلا و سکه نیز در بازار‌های داخلی افزایش یافت.

در ادمه بازار اصلی کشور که مقصر اصلی این حباب هاست را دنبال می‌کنیم. نرخ دلار در ابتدای هفته با رشد اندکی به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. این رشد قیمت به صورت صعودی، اما با سرعت اندک است.

بیشتر بخوانید: چرا ریال در هر بحرانی با ریزش مواجه می‌شود؟
کارشناسان معتقدند این افزایش قیمت در نرخ دلار بیشتر به جو روانی بازگشا ارز حاصل از صادرات به کشور باز می‌گردد. بانک مرکزی در این بار هشدار‌های پیاپی داده و به صادرکنندگان تنها تا پایان تیرماه اجازه بازگشت ارز به کشور را داده است.
پیش بینی قیمت طلا و دلار
وی افزود: روند افزایشی میل به ثبات نداشته و دلار در آخرین روز معاملاتی آخرین جهش خود را به ۲۳ هزار را به ثبت می‌رساند.

نرخ سکه و طلا در۲۶ تیر ۹۹
نرخ سکه و طلا در۲۶ تیر ۹۹
محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۱۰.۸۵۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم  ۱۰.۲۰۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۵.۴۵۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۳.۲۳۰.۰۰۰
سکه گرمی   ۱.۷۵۰.۰۰۰
اونس جهانی   یک هزار و ۸۰۶ دلار
طلای ۱۸ عیار  ۱.۷۵۰.۰۰۰

دلار ارزان می‌شود

حبیب الله شمسایی، استاد دانشگاه درباره افزایش نرخ دلار می‌گوید: در کشور فاکتور‌های مختلفی از جمله میزان اسکناس و همچنین درصد خرید و فروش شبانه روز وابسته است، اما نباید نادیده گرفت که نرخ‌های هراتیه و سلیمانی دوباره با روی گشاده به بازار ارز بازگشته اند.


بورس پر خبر؛ شاخص به دنبال دو میلیونی شد

و اما بورسی که روی بورس است! بازار سرمایه هفته سوم تیرماه را نزولی استارت زده و با افت ۳۲ هزار واحدی ترس به دل تازه وارد‌ها انداخت.
بورس
این تلاطمات ناشی از فشار‌های خارجی و دست کاری نرخ توسط دلالان است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت دلار
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
0
0
ببخشیدا ولی کسی که این مطالب رو نوشته یا خیلی کم سواد ویا خیلی بی دقت هستش و برای خوانندگانش هیچ احترامی قائل نیست، چون اونقدر غلط املایی داره که یه جاهایی جمله بی معنا میشه.
نظرات شما
پیشخوان