تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

آسیب‌دیدگی ۱۷۰ هزار کسب و کار از شیوع کرونا

معاون برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی از پرداخت تسهیلات به بیش از ۶۱ طرح منتخب در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷۰ هزار کسب و کار آسیب دیده از کرونا شناسایی و به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

تاثیر کرونا بر اقتصاد کشور

رویداد۲۴ روح‌الله ذوالفقاری در مراسم مرحله سوم حمایت از کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش بنیان متوسط و بزرگ با ارائه گزارشی از حمایت‌های اعطا شده از سوی این صندوق، اظهارکرد: در جهان بیش از ۱۴ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۶۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و ایران در جایگاه یازدهم از نظر میزان ابتلا قرار دارد.

وی با اشاره به خسران شرکت‌های دانش بنیان ناشی از شیوع این ویروس یادآور شد: با توجه به آسیب‌های وارد شده به کسب و کارهای مختلف تاکنون ۱۷۰ هزار کسب و کار آسیب دیده از کرونا شناسایی و به بانک‌ها معرفی شده‌اند و صندوق نوآوری نیز از ابتدای شیوع ویروس حمایت خود را آغاز کرده و بیش از ۶۱ طرح منتخب شناسایی شده و برای تولید بیشتر تسهیلات دریافت کرده‌اند.

ذوالفقاری ادامه داد: برای پیشگیری از آسیب، حدود ۲۶۰ شرکت آسیب دیده در دور دوم حمایت‌های صندوق نوآوری تسهیلات دریافت کرده و ۴۰ شتاب دهنده و ۷۹ شرکت خلاق مورد حمایت قرار گرفتند.

معاون برنامه ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه ارائه تسهیلات به شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری نیز در جریان است، خاطر نشان کرد: امروز دور سوم حمایت‌های صندوق با همکاری سه بانک کارآفرین، آینده و صنعت و معدن آغاز شده که بازپرداخت آن ۱۸ ماهه با نرخ سود ۹ درصد است.

وی از پرداخت تسهیلات به بیش از ۶۱ طرح منتخب در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خبر داد.


بیشتر بخوانید: چند میلیون نفر در بهار ۹۹ بیکار شدند؟


در این مراسم همچنین دکتر حسین اسفندیاری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نزدیکی بیشتر دانش بنیان‌ها به شبکه بانکی را در مدیریت جدید صندوق نوآوری مثبت دانست و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان بود و بر این اساس صندوق نوآوری و شکوفایی برای دستیابی بیشتر به این هدف ایجاد شده است. البته در مدیریت جدید صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های دانش بنیان به شبکه بانکی نزدیک‌ شده‌ و از پتانسیل سیستم بانکی کشور برای توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش بنیان به خوبی استفاده شده است.

اسفندیاری در مورد حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری بعد از شیوع ویروس کرونا حمایت‌هایی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی برای جلوگیری از شیوع ویروس و همچنین شرکت‌های آسیب دیده از این بیماری فراهم کرد که آمارهای آن وجود دارد.

وی در پایان نرخ سود را ۹ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ سود در این دوره از ۱۲ به ۹ درصد کاهش یافته و در حال حاضر مصوبه‌هایی در کارگروه بانک برای پرداخت به شرکت‌ها وجود دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان