تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۹

شرکت برق: روند افزایش مصرف برق بی‌سابقه است

مدیر دیسپاچینگ منطقه جنوب کشور با بیان اینکه افزایش بی سابقه مصرف برق طی روزهای گذشته بیش از حد انتظار بوده است بر لزوم توجه به هوشیاری اجتماعی و مشارکت مردمی برای عبور از روزهای پر مصرف پیش رو تاکید کرد.

افزایش مصرف برق

رویداد۲۴ مهدی توکلی گفت: این روزها با افزایش دما نحوه‌ مصرف برق ازسوی شهروندان نیز تغییر می‌کند، بسیاری از افراد و خانواده‌ها با هر درجه گرمای بیشتر، برای خنک کردن محیط زندگی و کار بر مصرف برق می‌افزایند، چیزی که بیش از پیش در این روزها باید مورد توجه قرار گیرد، اهمیت دادن به مشارکت و همراهی مردم  در مصرف بهینه برق است.

 به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر، مدیر مرکز پایش و راهبری منطقه جنوب کشور (دیسپاچینگ) با بیان اینکه افزایش دما موجب کاهش میزان بازده نیروگاه‌ها و تجهیزات انتقال و توزیع انرژی برق می‌شود از مشترکین استان‌های فارس و بوشهر خواست تا برنامههای مدیریت مصرف را پر رنگ تر از همیشه مورد توجه قرار دهند.


بیشتر بخوانید: ۱۴ استان در وضعیت قرمز/ برق پرمصرف‌ها قطع می‌شود


او با بیان اینکه در تمام کشورها ظرفیت تولید و انتقال برق به ویژه در فصول پر باری محدود است، موضوع مدیریت مصرف را به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای حفظ سرمایه‌های ملی برشمرد و با بیان این نکته که مشترکین یکی از ارکان مهم برنامه ریزی صنعت برق به شمار می‌روند از مردم استان‌های فارس و بوشهر خواست تا به عنوان صاحبان اصلی صنعت برق از هدر رفت انرژی الکتریکی پیشگیری کنند.

توکلی با اشاره به اینکه نمودارهای مرکز پایش و راهبری شبکه منطقه نشان می‌دهد که افزایش دما طی روزهای گذشته موجب افزایش بی سابقه مصرف برق شده است، اضافه کرد: این موضوع و همزمانی آن با شیوع ویروس کرونا و تعهد صنعت برق برای تامین نیازهای در اولویت از جمله بیمارستا ها و مراکز درمانی نیازمند همیاری بیش از پیش مشترکین است. 

مدیر دیسپاچینگ منطقه جنوب کشور ضمن تقدیر از همراهی و همدلی همیشگی مردم منطقه هوشیاری و مسئولیت پذیری اجتماعی را یک راهکار مهم برای تامین به موقع برق مشترکین صنعت برق برشمرد و از مشترکین درخواست کرد با توجه به افزایش دما طی روزهای آتی با قراردادن دمای کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج بار خادمان صنعت برق در تامین انرژی مورد نیاز مشترکین یاری رسانند.

توکلی با بیان اینکه ساعات اوج مصرف از ۱۲ظهر تا ۱۸ بعدازظهر است، افزود: شهروندان باید با حس شهروندی و مسوولیت اجتماعی که برای عبور از روزهای پر مصرف دارند  تا حد امکان از وسایل پرمصرف در این ساعات استفاده نکنند و کار با آن را به ساعت‌های بعد موکول کنند و  مصرف لوازم غیرضروری خود را باید کاهش دهند.

او مشارکت مردم را در عبور از روزهای پر مصرف پیش رو بسیار  ضروری دانست و افزود: در ایام تابستان استفاده از کولرهای آبی و گازی زیاد است و به همین دلیل باید در مصرف آن به نکاتی توجه کرد.  شهروندان باید کولرهای آبی را روی دور کُند و کولرهای گازی را روی درجه ۲۴ بگذارند تا  صرفه‌جویی در مصرف برق رعایت شود.

مدیر دیسپاچینگ منطقه جنوب کشور ادامه داد:  موارد کوچکی از سوی شهروندان انجام می‌شود که به نظر در مصرف برق مشکلی ایجاد نمی‌کند ، اما همین موارد کوچک هم می‌تواند در افزایش مصرف برق موثر باشد.مانند رایانه‌ای که در حالت آماده به کار ، (stand by)قرار دارد در طول روز و شب مصرف زیادی خواهد داشت هر چند این مصرف  کارایی ندارد اما برق مصرف می‌کند. همچنین شارژرهای گوشی که بدون گوشی به پریز برق متصل باشند برق مصرف می‌کنند. شهروندان می‌توانند با رعایت همین نکات کوچک صرفه جویی و مدیریت مصرف را در رفتار روزانه خود اعمال کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان