تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
معاون آموزش و پرورش :

تعیین‌تکلیف مدارس قلع‌وقمعی/ اخطار به ۶۰۰ معلم به‌خاطر رفتار خلاف شئون شغلی

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت مدارس استیجاری و قلع و قمعی توضیح داد.
رویداد24-معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت مدارس استیجاری و قلع و قمعی توضیح داد.

حجت الاسلام مصطفی ناصری زنجانی (معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش) درباره آخرین وضعیت مدارس استیجاری و قلع و قمعی آموزش و پرورش توضیح داد و گفت: تعداد ۱۱۹ مورد از مدارس دارای حکم خلع ید و قلع و قمع بنا در سراسر کشور شناسایی و با قیمت تقریبی ۳۰۰ میلیارد تومان ارزیابی و هم چنین تعداد ۶۵ مورد از مدارس استیجاری مورد نیاز با قیمت تقریبی ۲۶۰ میلیارد تومان ارزیابی و برای تأمین اعتبار برای خرید منعکس شده است؛ اما به دلیل اختصاص اعتبار اندک ابلاغی در سال گذشته، تعداد بسیار محدودی از این فضا‌ها خریداری شدند.

معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به علاوه، برای تعیین تکلیف مدارس استیجاری، دستورالعمل جدید خرید و تملک مدارس استیجاری تهیه شده است.

با این وجود ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها از ظرفیت‌های داخلی خود از جمله دادن زمین معوض به مالکان مدارس استیجاری و مالکان مدارس دارای حکم قلع و قمع اقدام می‌کنند. در هر صورت خرید یا تملک همه مدارس یاد شده، مستلزم توجه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی و اختصاص اعتبار درخواستی جهت خرید خواهد بود.

ناصری زنجانی در پاسخ به این سوال که چه تعداد معلم یا فرهنگی به دلیل برخورد نامناسب اخطار گرفتند؟

گفت: بطور کلی تعداد ۶۳۴ نفر در سال ۱۳۹۴ در سراسر کشور اخطار دریافت کرده‌اند (ضمنا مشخصا برخورد نامناسب از جمله تخلفات مقرره در ماده ۸ نیست) و حدود ۶ دهم درصد از تعداد فوق الذکر مرتکب تخلف بند یک (اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی یا اداری) شده‌اند.
منبع: ایلنا
برچسب ها: مدارس
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان