تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

رانندگان، طولانی‌ترین صف دریافت وام کرونا!

بر اساس آخرین آمارها، بیش از ۵۰ درصد متقاضیان وام کرونا را دریافت کرده اند و بلندترین ستون در جدول آماری رسته‌های به شدت آسیب دیده از کرونا متعلق به رانندگان بوده است.
وام کرونا
رویداد۲۴  آخرین آمار‌ها از سامانه کارا حاکی از آن است که ۳۹۱ هزار فقره پرونده در این سامانه ثبت نام کرده اند که ۷۷۵ هزار نفر اشتغال را شامل می‌شوند. این پرونده‌ها که توسط ۱۳ دستگاه اجرایی مورد بررسی قرار گرفته، حدود ۱۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا را در برمی گیرد.
 

وام کرونا به کمک طرح ودیعه مسکن رفت

 
برابر اعلام معاونت اشتغال وزارت کار منابع مالی پیش بینی شده برای تسهیلات حمایتی کرونا تا سقف ۲۰۰ هزار میلیارد ریال کاهش یافته است. دلیل این کسر، مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در اختصاص این میزان اعتبار به طرح ودیعه مسکن بوده است.

بر اساس آمار متقاضیان و پرونده‌های ثبت نام شده در سامانه کارا، تسهیلات مورد نیاز جمعا ۲۳۵ هزار میلیارد ریال است که ۲۰۰ هزار میلیارد ریال آن مربوط به کسب و کار‌های دارای بیمه و شاغلان غیررسمی فاقد بیمه بوده و ۳۵ هزار میلیارد ریال آن به ۱۰۸ شرکت بزرگ حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، ریلی و دریایی اختصاص یافته است.

به گفته معاون اشتغال وزیر کار، کل تسهیلات درخواستی نهایی شده متقاضیان با توجه به تعداد کل ثبت نام شدگان، ۱۱۲ هزار میلیارد ریال است و رانندگان با دریافت مبلغ ۳۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال از رقم کل تسهیلات کرونا، بلندترین ستون را در جدول آماری رسته‌های بسیار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا به نام خود ثبت کرده اند.

همچنان که بررسی ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا پیش از این نشان داده بود که بیشترین پرداختی تسهیلات کرونا به متقاضیان مربوط به رانندگان بوده است.

تاکنون تعداد ۸۴۸ زیر رسته به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده است. تعداد بنگاه‌های آسیب دیده ذیل ۱۴ رسته منتخب ۳ میلیون واحد است که ۳.۱ میلیون واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و ۷.۱ میلیون واحد فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند، این تعداد ۸.۲ میلیون نفر بیمه شده و ۳ میلیون نفر فاقد بیمه را شامل می‌شود.
بیشتر بخوانید: مهلت ثبت نام وام کرونا تا شهریور تمدید شد
 

وزارت صمت و کشور دارای بیشترین تعداد شاغلان فاقد بیمه

 
از مجموع آمار دو میلیون و ۳۱۶ هزار و ۴۹۱ نفری شاغل غیررسمی اخذ شده از دستگاهها، تعداد ۱۱۴ هزار و ۸۳۸ نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند و وزارت صمت با ثبت ۴۱ هزار و ۷۴۱ نفر و تسهیلات درخواستی ۲۵۰۵ میلیارد ریال بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وزارت کشور دومین دستگاهی است که در ردیف بیشترین تعداد متقاضیان و شاغلان غیرسمی و فاقد بیمه قرار دارد که با ۳۵ هزار و ۵۷۰ مورد ثبت نامی، مبلغ ۴۹۹ میلیارد ریال تسهیلات را دریافت کرده اند.

تاکنون بیش از ۵۰ درصد تسهیلات حمایتی کرونا توسط متقاضیان معرفی شده از سوی موسسات عامل دریافت و حدود ۲۳ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال تسهیلات کرونا از سوی موسسات عامل به مشمولان پرداخت شده است.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان