تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان:

هزار نفر آزمون استخدامی فولاد مبارکه را پشتیبانی می‌کنند

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان در گفتگو با خبرنگار فولاد گفت: آزمون استخدامی فولاد مبارکه با رعایت کامل مسائل بهداشتی در شش نوبت برگزار می‌شود و در مجموع عواملی که این آزمون را پشتیبانی می‌کنند حدود هزار نفر هستند.

رویداد۲۴ به گزارش خبرنگار فولاد؛ ساعت ۸ صبح امروز (چهارشنبه-۸ شهریورماه) زنگ آغاز آزمون استخدامی فولاد مبارکه در شرایط کرونایی زده شد تا داوطلبان در ۳روز برای استخدام در شرکت فولاد مبارکه با هم به رقابت بپردازند.

آزمون استخدامی شرکت فولاد مبارکه در ۳۲ رشته برگزار می‌شود و از میان ۳۰ هزارو ۱۳۶ داوطلب، ۵۲۷ نفر از طریق برگزاری آزمون کتبی (دانشی)، ارزیابی مهارتی و مصاحبه (برای مشاغل اپراتوری)، کانون ارزیابی شایستگی (برای مشاغل کارشناسی)، معاینات طب صنعتی (برای سنجش سلامت، توانایی جسمی و ویژگی‌های روانشناختی) و گزینش، جذب شرکت فولاد مبارکه شودند.

محمدرضا ایروانی در گفتگو با خبرنگار فولاد در خصوص طراحی سوال‌ها توسط اساتید دانشگاه اصفهان گفت: ما به تناسب رشته‌ها و بر اساس جلسه اولیه‌ای که با فولاد مبارکه داشتیم؛ دروس مورد نیاز هر رشته تخصصی را انتخاب و برای ۳۲ رشته آزمون استخدامی فولاد مبارکه از ۵۰ نفر از اساتید برجسته دانشگاه اصفهان درخواست سوال کردیم. سوالاتی که این اساتید به ما دادند چندین برابر تعداد سوالات آزمون بود و برای آزمون سوال‌ها به صورت تصادفی از بانک سوالات استخراج شدند.

وی به قرنطینه افرادی که در آماده سازی دفترچه سوالات نقش داشتند اشاره کرد و گفت: ما از ۱۵ روز قبل از آزمون سوالات را آماده کردیم و افرادی که در مرحله تایپ، صفحه آرایی و انتخاب سوال‌ها نقش داشته اند تا پایان آخرین جلسه آزمون در قرنطینه هستند و این افراد حدود ۱۰ روز در قرنطینه هستند و هیچ راه ارتباطی با بیرون ندارند.

ایروانی به تمهیدات ویژه دیگر برای امنیت و جلوگیری از تقلب در آزمون اشاره کرد و گفت: بعد از انتخاب سوالات در مرحله انتشار دفترچه ها، هر دفترچه کدبندی و شخصی سازی می‌شود و به نام هر فرد دفترچه‌ها صادر می‌شود. برای جلوگیری از هرگونه تقلب ترتیب سوال‌های هر دفترچه و حتی ترتیب گزینه‌های آن جابجا می‌شود تا اطمینان حاصل کنیم امکان رد و بدل کردن سوال‌ها و پاسخ‌ها به داوطلبان وجود ندارد بنابر این پاسخنامه سوالات هم برای هر فردی شخصی سازی شده است.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان در ادامه به نحوه تصیح دفترچه‌ها اشاره کرد و افزود: پس از برگزاری هر آزمون دفترچه‌ها مجددا برای تصحیح به قرنطینه برده می‌شود و با تغییر افرادی که درگیر طراحی سوال‌ها بوده اند جابجا شده و افراد جدید تصحیح گر جایگزین آن‌ها می‌شوند و قرنطینه ما تا هفته آینده هم جاری است. پاسخنامه‌ها همه به صورت الکترونیکی تکثیر می‌شود و در اختیار تصحیح گران قرار می‌گیرد.

ایروانی به شرایط دشوار برگزاری آزمون در زمان شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: کار برای ما در این زمان بسیار سخت است و ما سالن قرنطینه خودمان را که سال‌ها در آن قرنطینه آزمون‌ها انجام می‌شد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری جابجا کردیم و آن را به سالن بزرگتر منتقل کردیم تا فاصله هر فرد با فرد دیگر حدود ۵ متر باشد. به نوعی این‌ها ۱۰ شبانه روز کنار هم زندگی می‌کنند و دسترسی به هیچ امکانات ارتباطی مثل تلفن، تلفن همراه و اینترنت ندارند. ما روزی چند مرتبه فضای قرنطینه را ضدعفونی می‌کنیم و، چون غیر از خودشان کسی آنجا تردد ندارد واقعا این افراد باید خودشان بسیار مراقب باشند. در بحث حوزه‌های امتحانی هم باید بگویم مرکز بهداشت استان برای هر نوبت آزمون حدود ۵۰ نفر را به ما معرفی کرده است که این افراد روی بحث پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند. همچنین همراه داشتن ماسک ۳ لایه برای داوطلبان از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است و کسانی که ماسک نداشته باشند، اجازه ورود به حوزه امتحانی را نخواهند داشت. علاوه بر اینکه صندلی‌های داوطلبان دو برابر فاصله سال‌های گذشته چیده شده است و تمام حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از جلسات آزمون به طور کامل ضدعفونی می‌شوند. همچنین قبل از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی تب سنجی انجام می‌شود.

وی در خاتمه به تعداد حوزه‌های انتخابی آزمون فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: تعداد حوزه‌های آزمون به تناسب تعداد داوطلبان در سه نوبت اول آزمون در ۱۰ حوزه برگزار می‌شود و در سه نوبت دوم با توجه به افزایش داوطلبان آزمون، در ۱۴ حوزه امتحانی برگزار می‌شود و در مجموع عواملی که این آزمون را پشتیبانی می‌کنند حدود هزار نفر هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان