تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹

تولید پارچه و چرم آناناس

سالانه ۱۳ میلیون تن زباله آناناس در جهان تولید می‌شود که ۴۰ هزار تن آن را برگ‌های آناناس تشکیل می‌دهند. تولیدکنندگان با استفاده از این برگ‌ها چرم و پارچه تولید می‌کنند؛ این محصولات گیاهی می‌توانند برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از کشتار حیوانات به منظور تولید چرم‌های حیوانی مفید باشند.

تولید پارچه

رویداد۲۴ چرم‌ها و پارچه‌های گیاهی محصولاتی هستند که این روزها در برخی نقاط جهان جایگزین استفاده از چرم‌های حیوانی شده‌اند. پارچه‌ها و چرم‌های گیاهی توانسته‌اند نیازهای روزانه جوامع مختلف را در استفاده از اقلامی چون کیف، کفش، انواع لباس‌های گرم و یا حتی لباس‌های نازک تابستانه بجای چرم‌ها و پارچه‌هایی که از پوست حیوانات تولید می‌شوند برطرف کند.

امروزه با گیاهانی چون قارچ، آناناس، کتان و کاغذ، پارچه و چرم  گیاهی تولید می‌شود. این تولیدات در راستای  تامین نیاز افرادی است که به استفاده از کالاهایی با جنس لوکس و فانتزی علاقه دارند و خریداران اجناس ساخته شده از پوست حیوانات هستند. این تولیدات گیاهی به خوبی می‌توانند جایگزین چرم‌های حیوانی شوند. در واقع هدف اصلی این دسته از تولیدکنندگان جلوگیری از کشتار حیوانات به منظور تولید انواع پوشاک از چرم حیوانی است.

فعالان محیط زیست تاکید دارند که مردم جهان از استفاده چرم‌  حیواناتی چون گاو، گوسفند، کانگورو، سوسمار و مار پرهیز کنند چرا که این رویه به جلوگیری از فاجعه بزرگی می‌انجامد که حیات‌وحش و به‌ویژه گونه‌های درحال انقراض را  به‌طور جدی تهدید می‌کند.


بیشتر بخوانید: بیشتر بخوانید: کندن پوست کروکدیل‌ها در تجارت جهانی


 

به گزارش رویداد۲۴ صنعت آناناس در سطح جهان سالانه حدود ۱۳ میلیون تن زباله تولید می کند که ۴۰.۰۰۰ تن آن فقط برگ های آناناس است که معمولاً سوخته یا پوسیده می شوند. شرکت بزرگ آناناس آنام از برگ‌های آناناس استفاده کرده و فیبر را برای تولید پیناتکس( نوعی از چرم گیاهی است که از ضایعات آناناس تولید می‌شود) استخراج می‌کند. یک قسمت از گیاه به فروشگاه مواد غذایی می‌رود و بخش دیگر به جای هدر دادن ، به چرم تبدیل می‌شود.

در ویدئوی پیش رو مردم ساکن مزارع آناناس در فیلیپین با برگ‌های آناناس به روش سنتی نخ و پارچه آناناس تولید می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان