تاریخ انتشار: ۲۰:۲۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۵

991 واحد صنفی متخلف در کرمان پلمب شد

رئیس پلیس امنیت عمومی استان از پلمب 991 واحد صنفی متخلف استان به دلیل نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن مقررات مربوطه در طرح های نظارت بر اماکن و واحدهای صنفی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
رویداد۲۴- سرهنگ "محمد باقر فلسفی با اعلام این خبر گفت: به منظور صیانت از امنیت اجتماعی در سطح اماکن عمومی، جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی،تحقق برنامه های پیشگیرانه،‌ مقابله با ناهنجاری های اجتماعی در بین اصناف، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی و اماکن عمومی در سطح استان از ابتدای سال جاری به طور مداوم توسط مأموران پلیس امنیت عمومی اجرا شد. مأموران نظارت بر اماکن عمومی استان کرمان از ابتدای سال جاری از 11 هزار و 218 واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی بازدید کردند.

وی، هدف از ساماندهی اصناف را رعایت قوانین صنفی و بازدید از صنوف را رعایت قانون در بازار دانست و افزود: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی در این بازدیدها، 991 واحد صنفی متخلف را شناسایی و برابر ماده 27 و 28 قانون نظام صنفی پلمب کردند. فلسفی، نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات ابلاغی از سوی پلیس اماکن و اتحادیه صنفی را علت عمده پلمب واحدهای متخلف اعلام کرد و بیان کرد: صاحبان صنوف متخلف نیز پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان خاطر نشان کرد: پلیس همواره تلاش می‌کند با برقراری امنیت مطلوب در جامعه زمینه کسب و کار سالم را برای اصناف فراهم کند. پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی، درصدد کاهش ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی است و از شهروندان خواستار است در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، مراتب را از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: رویداد24 ، کرمان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان