تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹

مقایسه قدرت خرید خودرو در ایران با دیگر کشورهای جهان

مقایسه قدرت خرید خودرو در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان نشان می‌دهد ایران از تمام کشورهای منطقه در سطح پایین‌تری قرار دارد.

قدرت خرید خودرورویداد۲۴ پیش از این که بخواهیم قدرت خرید خودرو در ایران را با دیگر کشورهای جهان مقایسه کنیم باید با ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای جهان آشنا شویم. از این رو طبق قیمت‌هایی که در وبسایت‌های the things، noticiasautomotivas و Autocar India و Deloitte منتشر شده است، می‌توان ۴ خودرو ارزان‌قیمت در بازارهای جهانی را شناخت. اولین خودرو ارزان قیمت در جهان، رنو کوئید (Renault Kwid) است که با قیمت ۶ هزار و ۶۲۵ دلار به فروش می‌رسد. پس از آن خودروهای لیفان ۵۳۰ با قیمت ۷ هزار و ۶۹۰ دلار، سوزوکی سلریو با قیمت ۷ هزار و ۸۳۵ دلار و خودرو هیوندای HB20 با قیمت ۷ هزار و ۸۶۵ دلار به ترتیب جایگاه‌های دوم تا چهارم ارزان قیمت‌ترین خودروها در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

قدرت خرید خودرو در ایران نسبت به سایر کشورها

مقایسه قدرت خرید خودرو در ایران با دیگر کشورهای جهان

این گزارش به کمک اطلاعات قیمتی ۴ خودرو ارزان قیمت در بازارهای جهانی و اطلاعات متوسط درآمد سالانه خانوارها به دست آمده است که طبق آن در سال ۲۰۲۰ خانوارهای لوکزامبورگی با متوسط درآمد سالانه ۵۲ هزار و ۴۹۳ دلار در میان ۱۳۱ کشور در جایگاه نخست قرار دارند. پس از آنها نروژی‌ها با درآمد ۵۱ هزار و ۴۸۹ دلار در رتبه دوم و سوئدی‌ها نیز با درآمد ۵۰ هزار و ۵۱۴ دلار رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه قدرت خرید خودرو در ایران با دیگر کشورهای جهان

در این لیست در سال گذشته برای خانوارهای ایرانی متوسط درآمد سالانه ۵۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی در نظر گرفته شده است و با توجه به رشد ۲۱ درصدی دستمزد پایه در سال جاری، متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری ایرانی در سال ۹۹ حدود ۶۵ میلیون و ۴۶۱ هزار تومان اعلام شده است که با توجه به نرخ دلار ۲۲ هزار و ۷۴۶ تومانی در روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ۹۹، ارزش دلاری درآمد سالانه هر خانوار ایرانی ۲ هزار و ۸۷۸ دلار برآورد شده است. از این رو با درآمد ۲۸۷۸ دلاری، خانوارهای ایرانی در میان ۱۳۱ کشور جهان در رتبه ۱۰۴ قرار خواهند گرفت که از تمامی کشورهای منطقه پایین‌تر بوده و در ردیف کشورهای آفریقایی قرار دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان