تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

عرضه اولیه بورس در هفته بعد چیست؟

برای سرمایه گذاری بورس این را بدانید که در هفته پیش رو، یک عرضه اولیه یک میلیون تومانی انجام خواهد شد.

سرمایه گذاری در بورس

رویداد۲۴ در روز‌هایی که به نظر می‌رسد کمی شدت نوسان‌های بورس کاهش یافته همزمان با انتقادات برخی سهامداران مبنی بر پایبند نبودن مسئولان به وعده هر هفته دو عرضه اولیه، در اواخر هفته اخیر اعلام شد که یک عرضه اولیه یک میلیون تومانی در هفته آینده انجام خواهد شد.

قرار است روز یکشنبه ۳۰ شهریور ماه، شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات ۲۰ درصد از سهام خود را در نماد «وسپهر» از طریق عرضه اولیه وارد بورس کند.

در عرضه اولیه وسپهر هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تا ۱۰۱۰ تومان معادل یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان خریداری کند و در صورت استقبال پنج میلیون تا شش میلیون نفر، تعداد ۹۰۰ تا ۱۰۸۰ سهم به هر کد (حدود ۹۱۳ هزار تا یک میلیون و ۹۶ هزار تومان) خواهد رسید.

در هفته اخیر همچنان رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهاراتی داشت که نشان از تداوم سیاست عرضه اولیه است. رئیس سازمان خصوصی‌سازی از آماده‌سازی ورود ۱۲ بنگاه دیگر از جمله سه هلدینگ نیروگاهی در بورس خبر داده است.

علیرضا صالح با اشاره به آماده‌سازی شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه، اظهار کرده است: تا پایان سال، هر ماه عرضه اولیه در بورس خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: بازار بورس فعلا غیرقابل پیش‌بینی است/ افراد غیرحرفه‌ای در چند صندوق سرمایه‌گذاری کنند


عرضه اولیه بورس در هفته پیش رو

در هفته اخیر مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز اظهاراتی درباره عرضه اولیه جدید داشته و گفته است: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است طی سال جاری سه شرکت دیگر هلدینگ خلیج فارس وارد بازار سرمایه شوند.

همچنین شنبه ۲۲ شهریور ماه امسال اعلام شد با انتشار گزارش جدید شرکت «توسعه بین‌الملل ایران مال» با نماد «وآیند۳» احتمال عرضه اولیه «ایران مال» جدی‌تر شده است.

با این حال عرضه اولیه بعد وسپهر احتمالا کدام نماد خواهد بود؟

طبق آخرین پیگیری‌ها، عرضه‌های اولیه محتمل شرکت توسعه عمران‌امید که در بخش املاک و مستغلات در فرابورس درج نماد شده، شرکت تامین‌سرمایه تمدن و همچنین شرکت صنایع غذایی کورش است. از بین این گزینه‌ها نیز شاید محتمل‌ترین، عرضه اولیه نماد غکورش است که بیش از یک ماه پیش قبل لغو شده بود. همچنین عرضه اولیه اوپال پارسیان سنگان هم از دیگر گزینه‌های محتمل دیگر است. با این حال هیچ کدام از این‌ها احتمالا از نظر رقم احتمالی اختصاص یافته به متقاضیان به مانند وسپهر نباشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان