تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۹

رویترز: افزایش بی سابقه فروش نفت ایران / صادرات ایران به یک و نیم میلیون بشکه در روز رسید

سه ارزیابی بر اساس ردیابی نفتکش‌ها نشان داد که صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر بر خلاف تحریم‌های ایالات متحده به شدت افزایش یافته و یک حلقه نجات برای ایران و نجات آن فراهم شده است. سمیر مدنی، یکی از بنیانگذاران TankerTrackers به رویترز گفت: "صادرات ایران در حال افزایش است. ما در ماه جاری میلادی شاهد صادرات نزدیک به ۱.۵ میلیون بشکه در روز در هر دو نوع نفت خام و میعانات هستیم. این میزانی از صادرات است که ما طی یک سال و نیم اخیر با آن مواجه نبوده ایم. "

فروش نفت ایران

رویداد۲۴صادرات این کشور از زمان خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران و اعمال مجدد تحریم‌ها در بخش‌های انرژی و بانکی این کشور در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته بود، اما داده‌های TankerTrackers و دو شرکت ردیابی دیگر حاکی از افزایش صادرات است.

سمیر مدنی، یکی از بنیانگذاران TankerTrackers به رویترز گفت: "صادرات ایران در حال افزایش است. ما در ماه جاری میلادی شاهد صادرات نزدیک به ۱.۵ میلیون بشکه در روز در هر دو نوع نفت خام و میعانات هستیم. این میزانی از صادرات است که ما طی یک سال و نیم اخیر با آن مواجه نبوده ایم. "
بیشتر بخوانید: چرا قیمت دلار از ۲۷ هزار تومان عبور کرد؟
داده‌های TankerTrackers که محموله‌ها و ذخیره سازی نفت را ردیابی می‌کند، نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از صادرات ایران توسط کشتی‌های خارجی از طریق انتقال کشتی به کشتی انجام شده است که تعیین مقصد نهایی را دشوار می‌کند
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان