تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

تخلف کرونایی را به ۱۱۰ گزارش دهید

رئیس پلیس پایتخت از مردم خواست هرگونه رعایت نکردن پروتکل‌ها و مقررات بهداشتی مربوط به کووید-۱۹ از سوی صنوف را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

راه های پیشگیری از ویروس کرونا

رویداد۲۴ سردار حسین رحیمی رباره نظارت پلیس بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحدهای صنفی و اماکن گفت: از زمان شیوع کرونا در کشور تا کنون نیروی انتظامی جزو نهادهایی است که بیشترین همکاری را با ستادملی و استانی مقابله با کرونا داشته است و اتفاقا وظایف ما نیز بسیار گسترده و متنوع بود. به طوری که از برخورد با احتکار و سودجویی و... گرفته تا رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در فضاها و اماکن عمومی را در برگرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف پلیس نظارت و  کنترل مقررات بهداشتی از سوی واحدهای صنفی و اماکن است، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس اماکن با هماهنگی و همراهی تیم‌های وزارت بهداشت و ... اقدام به بازدید از صنوف کرده و با تخلفات بر حسب دستور قضایی برخورد می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: سلامت مردم همچون امنیت مردم در اولویت پلیس قرار دارد و پلیس در کنار کادردرمان و ... در خط اول تامین سلامت مردم قرار دارد.

رحیمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به عدم استفاده متصدیان برخی از واحدهای صنفی از ماسک و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در برخی اماکن اظهارکرد: اگر مردم با چنین مواردی که نشان دهنده نقص پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و صنوف بود، مواجه شدند حتما از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ موضوع را اطلاع دهند. کما اینکه تاکنون در موارد متعددی هم بوده که مردم عرضه قلیان و ... را به پلیس اطلاع داده و ماموران پلیس اماکن نیز بلافاصله در محل حاضر شده‌اند.


بیشتر بخوانید: صعود نگران‌کننده ویروس کرونا در تهران/ خطر افزایش فوتی‌ها در پایتخت


رییس جمهور امروز نیز امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بر لزوم برخورد با متخلفان کرونا تاکید کرده و گفته است: همه کادر اداری ما در کشور چه عمومی دولتی چه عمومی غیردولتی و نیز همه کسانی که کسب‌وکار در دست دارند، اگر خودشان رعایت نکردند باید با او برخورد شود ، اصنافی هم که به مردم خدمات می‌دهند خودشان باید رعایت کنند و اگر که رعایت نشود تذکر و در نهایت پلمب را در نظر داریم که در تهران شدیدتر انجام خواهد شد.

از سوی دیگر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا هم امروز در نامه‌ای به استاندار تهران ، خواستار اخذ تصمیمات قاطع مبنی بر اعمال محدودیت و تعطیلی یک هفته‌ای در سطح استان تهران برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا شده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان