تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

ثبات قیمت مرغ در بازار/ افزایش قیمت جوجه یکروزه در راه است

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی از ثبات قیمت مرغ خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم ۲۱ هزار تومان است.

ثبات قیمت مرغرویداد۲۴ حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، از ثبات قیمت مرغ نسبت به ابتدای هفته در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۴ هزار تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۱ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ نوسان چندانی نداشته باشد.

اسداله نژاد از افزایش قیمت مرغ در روز‌های آتی خبر داد و گفت: با توجه به خارج کردن تخم مرغ‌ها از دور تولید و کاهش تولید پیش بینی می‌شود که قیمت جوجه یکروزه در هفته آینده افزایش‌ یاید که این امر در هزینه‌های تولید تاثیر بسزایی دارد.

این مقام مسئول قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۱۷ هزار تومان و مرغ گرم را ۲۶ هزار تومان اعلام کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت کنونی مرغ جوابگوی هزینه‌ها نیست.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی افزایش قیمت دان آماده کارخانه‌های خوراک را یکی دیگر از علت‌های افزایش قیمت نهاده‌های دام و طیور اعلام کرد.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تغییری نداشته است، بیان کرد:در حال حاضر قیمت هر کیلو کنجاله سویا به بالای ۱۴ هزار تومان رسیده است و ذرت همانند قبل با نرخ ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر نیاز واحد‌های مرغداری از سامانه بازارگاه تامین شود، بخش اعظم مشکل نهاده‌ها حل می‌شود که با این وجود شاهد کاهش قیمت تمام شده تولید خواهیم بود.

وی درباره تاثیر رفع بحران نهاده بر بازار مرغ گفت: اگر صد درصد نهاده‌ها از سامانه بازارگاه تامین شود، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده بالای ۱۴ هزار تومان خواهد بود، این درحالی است که نرخ کنونی هر کیلو مرغ ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است که با این وجود نمی‌توان انتظار کاهش قیمت را داشت.

به گفته وی، با تامین نهاده مورد نیاز از سامانه بازارگاه جوجه ریزی منطقی می‌شود و بازار مرغ به ثبات می‌رسد.


بیشتر بخوانید: قیمت گوشت و مرغ کاهش پیدا می‌کند؟


اسداله نژاد با اشاره به اینکه اطلاعی از برنامه ستاد تنظیم بازار برای افزایش قیمت مصوب مرغ نداریم، بیان کرد: کارگروه تنطیم بازار باید پاسخگو باشد که با وجود افزایش هزینه‌های تولید، نرخ مصوب را افزایش می‌دهد یا خیر؟

اسداله نژاد در پایان درباره آینده بازار مرغ تصریح کرد: با استمرار روند فعلی نهاده‌های دامی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ ظرف یک‌ماه آینده به سبب کاهش حجم جوجه ریزی افزایش چشمگیری یابد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان