تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹
معاون وزیر راه و شهرسازی:

تاکنون ۴۴ هزار نفر تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کردند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۵۷ هزار نفری که پرونده تشکیل داده‌اند، ۴۴ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شده‌اند.
 ودیعه مسکن
رویداد۲۴ محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن استقبال بسیار زیادی از سوی متقاضیان شده است، گفت: ثبت نام مرحله دوم تسهیلات ودیعه مسکن تا پایان مهرماه تمدید شده و متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در این مرحله ثبت نام کنند.

او با اشاره به اینکه از هفته گذشته ثبت نام مرحله دوم تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شده است، گفت: پالایش متقاضیان در حال انجام است و به سرعت توسط تمامی بخش‌ها و دستگاه‌ها، مدارک به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ارائه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۴ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شده‌اند، افزود: تاکنون ۵۷ هزار نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد ۴۴ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

محمود زاده تصریح کرد: ۱۵۰ هزار نفر متقاضی، تا کنون به سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: هزینه اجاره مسکن ۴۲ درصد افزایش یافت
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: علاوه بر مستاجران استان تهران که مشمول دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی می‌شوند، بسیاری از مستاجران شهرستان هم متقاضی دریافت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی هستند و البته تا کنون آمار جداگانه‌ای برای این موضوع تهیه نشده است.

محمودزاده در ادامه با اشاره به اینکه اولین واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن توسط رئیس جمهور در ابتدای آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: عمده واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن واحد‌هایی بودند که از ابتدا، واگذاری آن‌ها در قالب گروه‌های مختلف انجام شده و این واحد‌ها انتهای سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ کلنگ زنی شده و متقاضیان به صورت گروهی ساخت آن‌ها را انجام داده‌اند.

افتتاح اولین سری از واحد‌های مسکن ملی در اول آبان ماه

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ساخت برخی از این واحد‌ها هم اکنون به اتمام رسیده و اول آبان ماه به دستور رئیس جمهور واگذاری اولین سری از آن‌ها انجام می‌شود.

محمود زاده تصریح کرد: تعدادی از واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن هم توسط بخش خصوصی و در قالب طرح اقدام ملی مسکن ارائه شده و به نوعی در حال حاضر ساخت این واحد‌ها به اتمام رسیده است. در مجموع اولین سری از این واحد‌ها در ابتدای آبان ماه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در مرحله اول ما سعی کرده‌ایم، افتتاح این واحد‌ها را یک معیار قرار دهیم و به متقاضیان اعلام کنیم که واریز آورده آن‌ها نقش بسیار موثری در تسریع ساخت واحد‌ها دارد و کمتر از یک سال و نیم امکان بهره برداری از آن‌ها وجود خواهد داشت؛ بنابراین به همین دلیل متقاضیان باید در اسرع وقت آورده خود را تکمیل کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مسکن ، وام ودیعه مسکن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان