تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۲ آبان ۱۳۹۹

چرا مصرف مرغ در کشور کاهش یافت؟

دبیر انجمن جوجه یک روزه گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دلیل مشکلات در توزیع نهاده های دامی اقدام به راه اندازی سامانه بازارگاه کرده اما این سامانه برای خدمات دهی بهتر نیازمند اصلاح است.
دلیل افزایش قیمت مرغ
رویداد۲۴ محمدرضا صدیق پور با اشاره به قیمت گذاری مرغ اظهار کرد: با توجه به قیمت گذاری مرغ از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان، کفه ترازو به سمت مصرف کننده سنگینی می‌کند، اما باید در نظر داشت که سرکوب قیمت‌ها می‌تواند تولید را کاهش دهد.

دبیر انجمن جوجه یک روزه تصریح کرد: در جلسه‌ای که در سازمان تنظیم بازار برگزار شد، قرار شد قیمت خرید مرغ اصلاح شود، تا زمانی که تولید به صرفه باشد، چرخه تولید ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در حال حاضر تمام هزینه‌های تولید مرغ با نرخ آزاد تامین می‌شود و تنها نیمی از ذرت و سویا مورد نیاز ارز دولتی دریافت می‌کند، البته اقداماتی در این خصوص از سوی مجلس صورت گرفته، اما تا زمان اجرایی شدن باید صبر کرد.

صدیق پور ادامه داد: در صورتی که کمبود نهادهای دامی ادامه یابد، قیمت مرغ افزایش خواهد یافت، اما تامین نهادهای دامی می‌تواند به کاهش قیمت‌های منجر شود.
بیشتر بخوانید: بحران در کمین بازار مرغ است؟

دبیر انجمن جوجه یک روزه تصریح کرد: به دلیل مشکلات در توزیع نهادهای دامی، سازمان جهاد کشاورزی سامانه بازارگاه را راه اندازی کرده است که می‌تواند در شفافیت در توزیع و مشخص شدن دریافت کننده قیمت مرغ را تعدیل کنند.

وی افزود: موفقیت این سامانه منوط به حمایت بانک مرکزی و تخصیص به موقوع ارز است که در صورت محقق شدن آن مشکلی در زمینه کمبود توزیع مرغ نخواهیم داشت.

صدیق پور با اینکه نیاز این روزهای بازار حدود ۹۰ میلیون قطعه است، عنوان کرد: تولید جوجه یک روزه به عنوان پایه صنعت و حلقه اول تولید است، در حال حاضر امکان تولید ماهی ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه مرغ وجود دارد، اما به دلیل محدودیت تردد و تعطیل بودن رستوران و غذاخوری‌ها میزان مصرف ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی؛ با توجه به زیان بسیاری از واحدهای جوجه‌ریزی، فعالان حوزه تولید جوجه یک روزه با نامه‌نگاری با ستاد تنظیم بازار در پی تامین خسارت‌های موجود هستیم.

دبیر انجمن جوجه یک روزه تصریح کرد:امروز با توجه به ارزانی قیمت مرغ نسبت به سایر مواد در دسترس، دولت به دنبال تامین آن به قیمت مناسب برای مصرف کنندگان است، اما محدودیت‌های بین المللی مشکلات فراوانی را برای دولت ایجاد کرده است.
منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان