تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹
دو روز مانده به انتخابات آمریکا؛

بایدن گوی سبقت را در ایالت کلیدی پنسیلوانیا از ترامپ ربود

نتایج نظرسنجی‌های جدید از پیشتازی نامزد دموکرات‌ها در ایالت سرنوشت ساز پنسیلوانیا حکایت دارد.

برتری جو بایدن از دونالد ترامپرویداد۲۴ برغم کارزار انتخاباتی فشرده و دقیقه نودی دونالد ترامپ در اندک روز‌های مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رقیب دموکرات او خیال ندارد به پیشتازی خود در نظرسنجی‌های عمومی پایان دهد.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و شبکه‌ای بی سی نیوز از اختلاف ۷ پله‌ای جو بایدن نسبت به رئیس جمهور کنونی آمریکا در ایالت سرنوشت ساز پنسیلوانیا حکایت دارد. این در حالیست که با توجه به اهمیت کسب آرا انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا، ترامپ روز شنبه ۴ گردهمایی انتخاباتی در این ایالت برگزار کرد. ترامپ روز دوشنبه در آستانه روز انتخابات بار دیگر به پنسیلوانیا می‌رود تا بلکه رای بیشتری در این ایالت سرنوشت ساز از آن خود کند.

بر اساس این نظرسنجی بایدن در ایالت پنسیلوانیا با کسب ۵۱ درصد آرا نسبت به ترامپ با ۴۴ درصد آرا همچنان پیش است. در ایالت فلوریدا آمار‌ها برای ترامپ اندکی امیدبخش‌تر است. بایدن و ترامپ با ۴۹ و ۵۰ درصد آرا رقابت تنگاتنگی را در این ایالت دارند.

نکته هشداردهنده برگرفته از این نظرسنجی این است که در ایالت سرنوشت ساز پنسیلوانیا، ۵۲ درصد رای دهندگان نسبت به عملکرد ترامپ ابراز نارضایتی کردند و تنها ۴۵ درصد از عملکرد او رضایت داشتند.


بیشتر بخوانید: ایوانکا ترامپ رکورد اوباما را در انتخابات آمریکا شکست


ستاد انتخاباتی ترامپ روز شنبه اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا در سه روز پایانی مانده به روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۴ گردهمایی انتخاباتی را با تمرکز بر ایالت پنسیلوانیا برگزار خواهد کرد. این‌ها را باید آخرین تلاش‌های رئیس جمهور فعلی آمریکا برای دستیابی به ۲۷۰ رای الکترال برای ماندن در کاخ سفید دانست.

ترامپ با برگزاری فشرده سخنرانی انتخاباتی آخرین تلاش‌های خود را بکار بسته تا ورق انتخابات را برخلاف نظرسنجی‌ها به نفع خود برگرداند. دو روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقیست و ترامپ کماکان در افکارسنجی‌های عمومی از رقیب دموکرات خود آنهم در ایالت‌های سرنوشت ساز عقب است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان