تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

مواظب این افراد باشید!

یک روانشناس با اشاره به ویژگی افراد خود شیفته، گفت:این افراد دائم از خود تعریف کرده و همواره سعی دارند تا نفر اول باشند، حرف همه را قطع کنند و به اصطلاح به کسی میدان نمی دهند و وقتی صحبت می‌کنند، همه خوبی‌ها را به خود نسبت می‌دهند.

تست روانشناسی

رویداد۲۴ مصطفی تبریزی، روان شناس در پاسخ به این پرسش که «ویژگی افراد خود شیفته چیست؟»، بیان داشت: ابتدا باید بگویم واژ‌ه‌ای بنام عزت نفس داریم که هرچقدر در انسان بیشتر باشد خوب است؛ یعنی اینکه شما باور کنید انسال دوست داشتی، خلاق، ارزشمند و مهربانی هستید؛ همه این موارد عزت نفس بوده و بسیار خوب است.

وی با اشاره به ویژگی افراد خود شیفته، افزود:‌ فرد خود شیفته این موضوعات را بیان نمی‌کند بلکه این فرد مشکلات زیادی در دوره کودکی داشته که خود را اصلا خوب تصور نمی‌کند؛ در نتیجه به این علت که  خود را این طور تصور نمی‌کند، مدام از خودش تعریف کرده و تحسین می‌کند و همواره سعی دارد تا نفر اول باشد، حرف همه را قطع کند و به اصطلاح به کسی میدان ندهد.


بیشتر بخوانید: این تست روانشناسی ویژگی‌های پنهان شخصیت شما را برملا می‌کند


این روانشناس متذکر شد: این حالت ربطی با عزت نفس ندارد. این افراد باید درمان شوند و درمان اصلی آنها مشاوره و روان درمانی بوده و دارو درمانی یک درمان کمکی است.

تبریزی با اشاره به مصادیق عینی افراد خود شیفته در جامعه، ابراز داشت: این افراد دائم از خود تعریف کرده  و همواره سعی دارند تا نفر اول باشند، حرف همه را قطع کنند و به اصطلاح به کسی میدان ندهند و وقتی صحبت می‌کنند، همه خوبی‌ها را به خود نسبت می‌دهند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان