تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

ادامه روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در بازار

روند کاهشی قیمت گوشت قرمز ادامه دارد به نحوی که امروز قیمت عرضه هر شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه در خرده فروشی‌ها به ۱۱۰ هزار تا ۱۱۵ هزار تومان رسید. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با افزایش عرضه دام زنده در آذرماه کاهش قیمت بیشتری اتفاق بیفتد.
 قیمت گوشت قرمز در بازار
رویداد۲۴ در هفته‌های گذشته قیمت فروش هر کیلوگرم گوساله زنده از ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان به ۴۵ هزار تومان و هر کیلوگرم گوسفند از ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان افزایش یافت. با افزایش قیمت گوشت قرمز بازار با کاهش تقاضا روبه‌رو شد.

منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور، پیش‌تر در گفتگو با ایلنا دلیل افت تقاضا در بازار گوشت قرمز را خارج شدن خرید این کالا از توان مالی بسیاری از مردم عنوان کرد.

وی میزان کاهش قیمت لاشه در عمده فروشی‌ها را به میزان ۲۰ تا ۲۶ هزار تومان در هر کیلوگرم اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت مرغ را چگونه می‌توان کاهش داد؟
به گفته پوریان در حال حاضر هر کیلوگرم دام زنده سبک ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان و هر کیلوگرم گوساله زنده ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان از دامداران خریداری می‌شود که نسبت به دو روز گذشته بار دیگر کاهش داشته است.

امروز علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، از ادامه روند کاهش قیمت گوشت قرمز به ویژه گوشت دام سبک خبر داد و گفت: در دو هفته اخیر قیمت گوشت قرمز روند کاهشی قیمت خود را آغاز کرده و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: آخرین رصد ما از بازار نشان می‌دهد د حال حاضر هر کیلوگرم لاشه درب مغازه از ۱۰۷ هزار تومان تا ۱۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

ملکی قیمت عرضه هر کیلوگرم از لاشه گوسفند بدون دنبه برای مصرف کننده را ۱۱۰ هزار تومان تا ۱۱۵ هزار تومان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: به رغم کاهش قیمت همچنان در برخی از مراکز عرضه شاهد گران فروشی هستیم.

آمار منتشره از سوی فعالان حوزه تولید دام نشان می‌دهد تا پایان سال بیش از ۳۵۵ هزار دام سنگین که اکنون در دامداری‌ها در حال پروار است به بازار مصرف سرازیر خواهد شد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوشت قرمز ، قیمت گوشی
نظرات شما
پیشخوان