تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

نوزادان هم کرونا می‌گیرند

مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: متاسفانه هنوز با این شرایط بحرانی شیوع کرونا برخی جوانان را می‌بینیم که از ماسک استفاده نمی‌کنند و فکر می‌کنند افراد جوان و سالم درگیر کرونا نمی‌شوند، اما متاسفانه بر خلاف باور عموم ما جوانانی را داشتیم که بدون هیچ سابقه بیماری وقتی به کرونا مبتلا می‌شدند در عرض چند روز جان خود را از دست می‌دادند.
نوزادان هم کرونا می‌گیرند
رویداد۲۴ دکتر کوروش سلیمی با بیان اینکه همچنان در سراسر دنیا پیشگیری از کرونا بهتر از درمان است گفت: با رعایت نکات ساده بهداشتی، چون استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و شست و شوی مکرر دست‌ها می‌توان از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد.

سلیمی خاطر نشان کرد: در موج سوم، ابتلای افراد به صورت خانوادگی به شدت افزایش پیدا کرده و در این شرایط باید فقط اعضای اصلی خانواده در خانه حضور داشته باشند و از دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی پرهیز شود.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز با این شرایط بحرانی شیوع کرونا برخی جوانان را می‌بینیم که از ماسک استفاده نمی‌کنند و فکر می‌کنند افراد جوان و سالم درگیر کرونا نمی‌شوند، اما متاسفانه بر خلاف باور عموم ما جوانانی را داشتیم که بدون هیچ سابقه بیماری وقتی به کرونا مبتلا می‌شدند در عرض چند روز جان خود را از دست می‌دادند. ابتلا به کرونا در نوزادان، کودکان، جوانان و حتی مادران باردار دیده شده و ما خاطرات تلخی از فوت این افراد داشتیم. همه افراد باید با دقت و جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم در این شرایط باید سیستم ایمنی خود را تقویت کنند، استرس نداشته باشند، خواب کافی و تغذیه مناسب داشته باشند و مایعات فراوان مصرف کنند. استرس فقط تنش روحی نیست و افرادی که ورزش سنگین نیز انجام می‌دهند و فشار زیادی به بدن خود تحمیل می‌کنند سیستم ایمنی‌شان ضعیف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اضطراب کودکان در روز‌های کرونایی را چگونه درمان کنیم؟
سلیمی عنوان کرد: علت این که افراد بیماری را با شدت‌های مختلفی بروز می‌دهند میزان ویروسی است که وارد بدن آنان شده و شدت مواجهه آنان با افراد بیمار است. سیستم ایمنی افراد نیز تاثیر به سزایی در شدت میزان بروز بیماری دارد.

وی افزود: تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ژنتیک نیز در شدت بروز بیماری موثر است. سابقه بیماری‌های مزمنی، چون دیابت، فشار خون و سرطان‌ها نیز موجب می‌شود افراد در معرض خطر بیشتری باشند.

مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد: تا کنون برای تمام بیماران در بیمارستان‌ها تخت بستری موجود بوده و اگر در بیمارستانی تخت خالی موجود نبود بیمار زیر نظر پرسنل درمانی به بیمارستان دیگری منتقل شده است، اما اگر این روند ادامه پیدا کند نه تنها البرز بلکه در کل کشور با کمبود تخت مواجه می‌شویم.

اگر با داشتن علایم کرونا از رفتن به بیمارستان می‌ترسیم چه کنیم؟

سلیمی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تریاژ رو به جلو در استان اظهار کرد: بسیاری از افراد به دلیل ترس از آلودگی بیمارستان‌ها در مرحله‌ای که علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا را در خود دیدند از رفتن به بیمارستان خودداری می‌کنند که همین امر باعث پیشرفت ویروس در بدن آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ادامه این روند، با تلاش معاونت درمان دانشگاه بیش از ۱۰۰ مطب، کلینیک و مرکز درمانی در سطح البرز آموزش‌های لازم را در خصوص تشخیص کرونا دیده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: در مراکز درمانی سطح شهر نیز پزشکان عمومی زیر نظر متخصصان عفونی و داخلی هستند و در صورت ابهام در تشخیص می‌توانند از آنان مشاوره آنلاین و یا تلفنی بگیرند.

سلیمی گفت: با اجرای این طرح بار مراجعه افراد به بیمارستان‌ها کم می‌شود و مردم با آسودگی خاطر در مراحل اولیه بیماری مراجعه می‌کنند و بیماری راحت‌تر کنترل می‌شود و علائم به شکل شدیدتری بروز نمی‌کند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان