تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۹

روش‌های طبیعی سم زدایی بدن

بارها پیش آمده هنگامی که در خوردن غذا زیاده روی می کنیم بعدش پشیمان می شویم و عصبی، اما می توان با روش های ساده ای بدن را پاکسازی کنیم تا کمی از بار عذاب وجدان خود کم کنیم.

روش های سم زدایی بدن
رویداد۲۴ انواع اقداماتی برای دفع سموم از سیستم بدن و بازگشت به مسیر درست از روزه گرفتن گرفته تا پاکسازی با آب وجود دارد. گاهی اوقات در بسیاری از کارها زیاده روی می کنیم و سلامتی خود را به خطر می اندازیم، اما می توان ترفندهای آسانی را برای سم زدایی بدن امتحان کرد.

سم زدایی
اول از همه باید بدانید بدن ما برای سم زدایی به خودی خود طراحی شده است. کبد و کلیه ها شبانه روز کار می کنند تا مواد زائد و سموم ناسالم را از بدن خارج کنند، بنابراین با اقدامات شدید فقط به بدن خود آسیب می رسانید و روند داخلی را کند می کنید. اگر مصمم به سم زدایی هستید برخی روش های طبیعی را امتحان کنید. در اینجا چند روش طبیعی برای سم زدایی بعد از یک وعده غذایی بزرگ آورده شده است.

از خودگفتاری منفی بپرهیزید
در وهله نخست باید از خودگفتاری منفی با خود بپرهیزید. گاهی اوقات از خوردن غذاهایی که حس گناه به شما می دهد لذت ببرید. با وجود تمرکز بر تغذیه سالم و مقوی، داشتن وعده غذایی که حس گناه به شما می دهد هرزگاهی بد نیست، اما وقتی مرتبا خود را سرزنش می کنید مشکل ساز می شود. آنچه مهم است باید بعد زیاده روی در غذا به برنامه روزانه خود برگردید. صحبت و افکار منفی به شما در رسیدن به این هدف کمکی نمی کند، بلکه منجر به استرس و سایر نگرانی های دیگری درباره سلامتی تان می شود پس سعی کنید  همیشه مثبت بمانید.


بیشتر بخوانید: مواد غذایی سالمی که خطرناک و سمی هستند


ورزش های سبک را امتحان کنید
برای سوزاندن کالری های اضافی مصرف شده لازم نیست خود را با انجام تمرین های شدید سه بار در روز تنبیه کنید. اوضاع را آهسته پیش ببرید و کمی به بدن خود فرصت دهید تا بهبود یابد، ورزش بیش از حد منجر به استرس می شود. اگر مصمم هستید که ورزش کنید یوگا یا پیاده روی را حتما امتحان کنید.

آب فراوان بنوشید
یکی از بهترین کارها نوشیدن مایعات زیاد است، آب از طریق ادرار و عرق به حذف مواد زائد ناخواسته از سیستم بدن کمک می کند، همچنین باعث افزایش متابولیسم و ​​انرژی مجدد شما می شود.

فیبر بیشتری بخورید
برای به دست آوردن تعادل در کالری دریافتی ممکن است روزه گرفتن بعد از زیاده روی در خوردن غذا درست باشد، اما گاهی اوقات ممکن است نتیجه معکوس دهد. در عوض غذاهای سالم و غنی از فیبر بخورید. این ماده مغذی در واقع از کلیه و کبد ما پشتیبانی می کند تا مواد زائد را به روش بهتری از بدن خارج کند. این ماده باعث رشد باکتری های خوب روده می شود و به بهبود عملکرد روده کمک می کند.

غذای خام و تخمیر شده بخورید
داشتن تخمیر در هنگام سم زدایی ایده خوبی است. غذاهای تخمیر شده مانند کشک، کفیر و ترشی می توانند با کاهش روند هضم غذا از روند سم زدایی پشتیبانی کنند. این غذاها به تشکیل باکتری های خوب کمک می کنند که باعث بهبود سلامت روده و در نهایت سلامت کلی شما می شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان