تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۹

واشنگتن‌پست: ترامپ ممکن است اطلاعات حساس امنیتی را از رده محرمانه خارج کند

«دیوید ایگناتیوس»، خبرنگار مشهور و ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی مختصر به شرح آنچه «جدال‌های پشت‌پرده برای مهار خطر دونالد ترامپ» خوانده پرداخته است. ایگناتیوس در این یادداشت که چهارشنبه در واشنگتن‌پست منتشرشده می‌نویسد مقام‌های ارشد نظامی و اطلاعاتی دولت ترامپ قویاً او را از علنی کردن اطلاعاتی درباره روسیه که می‌تواند به افشاسازی روش‌های گردآوری اطلاعات منجر شود منع کرده اند. مشاوران ترامپ به او گفته‌اند این مسئله همچنین خشم شدید متحدان کلیدی آمریکا را به همراه خواهد داشت.

خطرات ترامپ

  رویداد۲۴ مقام‌های ارشد نظامی و اطلاعاتی دولت دونالد ترامپ قویاً او را از علنی کردن اطلاعاتی درباره روسیه که می‌تواند به افشاسازی روش‌های گردآوری اطلاعات منجر شود منع کرده‌اند.

 «دیوید ایگناتیوس»، خبرنگار مشهور و ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی مختصر به شرح آنچه «جدال‌های پشت‌پرده برای مهار خطر دونالد ترامپ» خوانده پرداخته است.
بیشتر بخوانید: وکیل ترامپ: پنسیلوانیا و میشیگان به ترامپ برمی‌گردد
ایگناتیوس در این یادداشت که چهارشنبه در واشنگتن‌پست منتشرشده می‌نویسد مقام‌های ارشد نظامی و اطلاعاتی دولت ترامپ قویاً او را از علنی کردن اطلاعاتی درباره روسیه که می‌تواند به افشاسازی روش‌های گردآوری اطلاعات منجر شود منع کردهد. مشاوران ترامپ به او گفته‌اند این مسئله همچنین خشم شدید متحدان کلیدی آمریکا را به همراه خواهد داشت.

جدال‌های شدیدی در خصوص این موضوع از چند روز قبل از سوم نوامبر، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آغاز شده و تا بعد از آن ادامه داشته است.

ترامپ و نزدیکان او معتقدند خارج کردن این اطلاعات از رده محرمانه می‌تواند ادعا‌ها درباره نقش دولت روسیه در پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ را باطل کند.

نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ مدعی شدند دولت روسیه به نفع او در انتخابات دخالت کرده است. مسکو این ادعا‌ها را قویاً رد کرده است.

این مسئله یکی از دلایل اختلاف ترامپ با نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا هم به شمار می‌رود. ترامپ در کنفرانس خبری مشترکی که سال ۲۰۱۸ در هلسینکی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه داشت، در حضور او گزارش نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت مسکو در انتخابات را رد کرد که با انتقادات تند و گسترده در آمریکا روبه‌رو شد.

بعد از این کنفرانس خبری محافل سیاسی در آمریکا از سیاستمداران هم‌حزبی ترامپ گرفته تا دموکرات‌ها و رسانه‌ها و کارشناسان ترامپ را به تضعیف نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا در حضور رهبر یک کشور متخاصم متهم کردند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دونالد ترامپ
نظرات شما
پیشخوان