تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۹
معاون پرستاری خبر داد:

آغاز طرح پیگیری بیماران مبتلا به دیابت پس از ترخیص از بیمارستان

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آستانه فرارسیدن ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان ماه) روز جهانی دیابت، از آغاز طرح پیگیری بیماران مبتلا به دیابت پس از ترخیص از بیمارستان خبر داد.
بیماران مبتلا به دیابت
رویداد۲۴ مریم حضرتی با بیان اینکه شعار برگزیده فدراسیون بین المللی دیابت برای روز جهانی دیابت امسال، «پرستاران هستد که در مدیریت دیابت تغییر ایجاد می‌کنند» است، بر توسعه کلینیک‌های پرستاری دیابت و ضرورت حضور پرستاران در تیم‌های مدیریت دیابت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد افراد مبتلا به دیابت در کشور ۵ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۲۰۰ نفر و میزان شیوع این بیماری در بالغین ۹.۴ درصد است، افزود: بیماری‌های غیرواگیر به ویژه دیابت، با سبک زندگی ناسالم مرتبط بوده و اضافه وزن، چاقی و کم تحرکی از عوامل خطر این بیماری هستند؛ از این به منظور پیشگیری از بروز بیماری غیرواگیر و یا مدیریت بیماران مبتلا، آموزش همگانی و نیز آموزش خودمراقبتی به بیماران، راهکاری عملی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: خبر خوش برای بیماران کرونا؛ نگران هزینه درمان نباشید
حضرتی تصریح کرد: در این راستا، معاونت پرستاری، پایلوت طرح «پرستار پیگیری» را از مدتی قبل آغاز کرده که تاکنون بیماران مبتلا به برخی بیماری‌های غیرواگیر شامل بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمن تنفسی و سکته مغزی جمعیت هدف طرح بوده اند که اخیرا پیگیری بیماران مبتلا به دیابت نیز در دستور کار قرار گرفته است. در این طرح، بیماران مبتلا به بیماری‌های نامبرده پس از ترخیص از بیمارستان، توسط پرستار پیگیری مورد ارزیابی‌های دوره‌ای قرار می‌گیرند تا از توانمندی آن‌ها در امر مراقبت از خود و تبعیت از درمان اطمینان حاصل شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ضمن تشریح برنامه‌های این معاونت در بزرگداشت هفته ملی دیابت، به مشارکت از برگزاری دو وبینار در روز‌های ۲۵ و ۳۰ آبان ماه جاری خبر داد که طی هماهنگی‌های انجام شده، ۴۵۰ نفر از پرستاران شاغل در کلینیک‌های دیابت و بخش‌های مرتبط، از سراسر کشور در این دو وبینار شرکت خواهند کرد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دیابت ، وزارت بهداشت
نظرات شما
پیشخوان