تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۹

ترخیص گسترده کالاهای اساسی از گمرک/ قبادی: هیچ کالای اساسی در گمرک نمی‌ماند

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: وضع ذخایر استراتژیک کشور در شرایط بسیار خوبی است و روند ورود کالا به کشور فوق‌العاده تسهیل شده و کالا در گمرک نمی‌ماند.

کالاهای اساسی

رویداد۲۴ عباس قبادی با اشاره به تسریع ترخیص کالا‌های اساسی از بنادر و گمرکات گفت: 3.7 میلیون تن کالای اساسی در گمرکات بوده است، 4 میلیون تن هم دیگر کالا‌ها بوده و الباقی هم کالا‌های کانتینری که در مجموع 8.3 میلیون تن کالا بود که با صدور دستورالعمل جدید، تا کنون 1.3 میلیون تن کالا ترخیص شده است، و حدود 400 هزار تن در حال ترخیص است و حدود 600 هزار تن کالا هم کار ترخیصشان در حال انجام است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: 200 هزار تن برنج ماه‌ها در گمرک مانده بود که به‌سرعت حدود 40 درصد آن ترخیص شده است.

او با بیان این‌که کالا‌های ترخیص‌شده همه کالا‌های اساسی (گروه یک) و کالا‌های گروه 21 و 22 و 23 است اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که کالا به‌وفور در بازار باشد وقتی کالا فراوان در بازار باشد قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: همه کالا‌هایی که وارد می‌شود باید ثبت سفارش و ثبت آماری داشته باشد و بحث ارز آن هم تعیین تکلیف شده باشد.


بیشتر بخوانید: مصرف کالا‌های اساسی درپی گرانی‌ها چند درصد کاهش یافته است؟ + جدول


میراشرفی رئیس‌کل گمرک هم با برشمردن آمار واردات کالا‌های اساسی و ضروری گفت: هیچ کالایی ترخیص نمی‌شود مگر به‌اعتبار ثبت سفارشی که انجام شده است.

او ادامه داد: یک عدد کالای لوکس نباید وارد شود و نظارت این با گمرک است و ما حتی از ورود کالا‌هایی از این دست که حتی ثبت سفارش شده، کد رهگیری آن هم صادر شده و گمرک به‌لحاظ قانونی مکلف به ترخیص آن است، تا آنجا که توانسته‌ایم به‌لحاظ قانونی مانع ورود این نوع کالا‌ها شده‌ایم.

رئیس‌کل گمرک تأکید کرد: گمرک هیچ کالایی را بدون ثبت سفارش و ثبت آماری و کد رهگیری ترخیص نمی‌کند.

میراشرفی گفت: امسال ما نسبت به سال گذشته تاکنون 900 هزار تن ذرت بیشتر ترخیص کرده‌ایم.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کالاهای اساسی ، گمرک
نظرات شما
پیشخوان