تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۹

پیش بینی رکود در بازار مواد غذایی تا شب عید

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از رکود در بازار مواد غذایی خبر داد و گفت: اجبار مشتریان به خرید سایر کالا‌ها همراه با روغن کذب است.
بازار مواد غذایی
رویداد۲۴ با تاکید بر اینکه بازار مواد غذایی وارد رکود شده است، اظهار کرد: دو عامل برای رکود در بازار محصولات غذایی وجود دارد که هر دوی آن‌ها مربوط به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور است.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر با افزایش نرخ دلار شاهد افزایش قیمت چند برابری در مواد غذایی بودیم که با سطح درآمد مردم همخوانی ندارد.

به گفته حسنی؛ از یک سوی توان خرید مردم برای کالای اساسی کاهش یافته و از سوی دیگر بنکداران به دلیل اینکه اجناس خود را گران خریده‌اند حاضر به کاهش قیمت نیستند که ماحصل این دو عامل، رکود در بازار مواد غذایی است.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تاکید کرد: در این میان هر دو طرف حق دارند چراکه یک طرف توان خرید خود را از دست داده و طرف دیگر نگران زیان است.

حسنی پیش بینی کرد: رکود که اکنون آغاز شده تا ایام منتهی به نوروز ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ با این پرسش که به دلیل کمبود روغن برخی از فروشندگان مواد غذایی مردم را مجبور به خرید آن همراه با سایر کالا‌ها می‌کنند، گفت: این موضوع کذب است چرا که همکاران ما برای خروج از رکود پاسخگوی مشتریان خود بدون قید و شرط هستند، ضمن اینکه کمبودی در بازار روغن نیست که مشتریان مجبور به این کار شوند.

بیشتر بخوانید: یارانه کالا‌های اساسی برای قشر حقوق بگیر حذف می‌شود؟
حسنی یادآور شد: روغن مایع به میزان کافی در بازار وجود دارد و تنها عرضه روغن نباتی حلبی ۴.۵ و ۱۶ کیلوگرم با کمبود روبه رو شده است که به اعلام وزارت صمت این مشکل به زودی مرتفع خواهد شد.

وی شرایط تامین و عرضه سایر کالای اساسی را بسیار مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا؛ چند روز پیش سعید صارمی، معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت از تأمین و توزیع ۱۴۰ هزار تن روغن (مایع خوراکی و جامد بخش صنف و صنعت) از محل ذخایر استراتژیک کشور خبر داد و گفت: با تمهیدات انجام گرفته ظرف یک ماه آینده کل مشکل روغن حل خواهد شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان