تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۹

جزئیات آب‌بهای رایگان/ قبض آب چه کسانی رایگان می‌شود؟

وزیر نیرو با تشریح مصوبه دولت برای رایگان شدن قبض آب برای کم‌مصرف‌ها گفت: پیش‌بینی ما این است که در بخش آب و در شرایط فعلی حدود ۴ میلیون مشترک در سطح کشور مشمول کم‌مصرفی هستند که امید است به این تعداد اضافه شود.

 قبض آب چه کسانی رایگان می‌شود؟

رویداد۲۴ رضا اردکانیان امروز در گفت و گویی  تلویزیونی درباره مصوبه امروز هیات دولت با موضوع «اصلاح الگوی مصرف و تشویق مشترکان کم مصرف آب» اظهار کرد: طبیعتا گروه هدف ما پرمصرف‌ها هستند و این مشترکان را با روش‌هایی که آموزش آنها در فرصت شش ماهه‌ موجود از جمله با نصب پنل‌های خورشیدی روی پشت بام شروع شده، تشویق به مدیریت مصرف در بخش برق می‌کنیم. تبلیغات خوبی هم شده و مردم هم استقبال خوبی کردند.

وی با اشاره به اجرایی شدن مصوبه برق از اول آبان، گفت: گزارش ۴۵ روزه عملکرد در این بخش از ۱۸ میلیون قبض صادر شده، حاکی از آن است که نسبت به آمار سال گذشته پر مصرف‌ها ۱۳ درصد کاهش یافته و تعداد کم‌مصرف‌ها هم حدود ۳.۵ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید: جریمه مشترکان پر مصرف آب چقدر است؟


وزیر نیرو با بیان اینکه برای کم مصرف‌ها که طبق تعریف و مصوبه موجود، مصرف آنها تا یک سوم الگوی مصرف در مناطق مختلف است، قبض برق صفر صادر می‌شود. در خصوص آب هم که امروز در دولت تصویب شد به همین‌گونه عمل می‌شود، تصریح کرد: برای کسانی که مصرف آنها تا یک سوم الگوی مصرف آب است، قبض آب صفر صادر می‌شود.

وزیر نیرو ادامه داد: در بخش برق به دلیل ارتباطی که ایران با کشورهای همسایه دارد می‌توانیم با هزینه سنگینی در روز مبادا انرژی مورد نیاز را تامین کنیم ولی در مورد آب اینگونه نیست. آبی که با کیفیت شرب تولید شده و در اختیار مردم به ویژه در بخش خانگی قرار می‌گیرد باید به دقت مورد مصرف قرار گیرد و این مصرف صرفا برای شرب و بهداشت باشد.

وی با بیان اینکه امیدواری زیادی وجود دارد که بعد از چند ماه و در پایان سال گزارش دقیقی از کاهش پر مصرف‌ها در هر دو بخش آب و برق ارائه شود، گفت: آمادگی داریم که از زمان دریافت مصوبه هیات وزیران که اوایل هفته آینده است، ظرف حداکثر ۱۰ روز دستورالعمل اجرایی آن را به شرکت‌ها در استان‌ها اعلام کنیم، برنامه ما این است که از اول دی‌ماه مصوبه اجرایی شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قبض آب ، وزارت نیرو
نظرات شما
پیشخوان