تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۹

پیش بینی ۵ گروه بازار سرمایه برای شنبه ۲۲ آذر

بازار سرمایه در تلاش است تا به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی برسد.

بورس

رویداد۲۴ رضا نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: هفته‌ای که سپری شد، شاهد نبرد سختی در بازار سرمایه بین فروشندگان هیجانی سهام و خریداران بودیم.


وی در ادامه بیان کرد: ابتدای هفته سایه هیجان بر فعالان تالار شیشه‌ای گسترده شده بود، اما به تدریج مبادلات به روند طبیعی و عادی خود بازگشت.


این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با شاخص هم وزن گفت: به طور کلی شاخص کل هم وزن بیشتر از شاخص کل مستعد رشد است و روند مثبت و کاملا متمایزی را در مقایسه با شاخص کل در پیش گرفته است.
نصیرزاده بیان کرد: پیش بینی از تحولات بازار سرمایه این است که روند مثبت و افزایشی شاخص هم وزن ادامه دار باشد.


وی تصریح کرد: شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۴۹۰ تا یک میلیون ۵۲۰ هزار واحد کمی درگیر مقاومت است و در این بین شاخص کل در تلاش است تا در طی مبادلات هفته آتی، این مقاومت را بشکند و به منطقه یک میلیون ۷۱۹ هزار واحد برسد و به نظر می‌رسد بتواند به این رقم برسد.


بیشتر بخوانید: سیگنال مثبت بودجه ۱۴۰۰ به بازار بورس/ سهام‌داران منتظر رشد شارپ نباشند


پیش بینی گروه خودرویی و بانکی در بورس

نصیرزادهافزود: بررسی ورود نقدینگی در طی این هفته (تا ۱۹ آذر۹۹) نشان می‌دهد که دو گروه خودرویی و بانکی در اولویت فعالان بورسیقرار گرفته اند به طوری که شاخص گروه بانکی در هفته پیش رو، وارد فاز جدیدی از رشد خواهد شد و شاهد افزایش بیش از پیش تقاضا خواهیم بود.

پیش بینی گروه پالایشی‌ها در بورس

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در گروه پالایشی‌ها اغلب نماد‌های این گروه درگیر مقاومت‌های مینور خود و در تلاش برای عبور از این منطقه حساس هستند. انتظار می‌رود روند بازار سرمایه رو با رشد باشد چرا که بررسی روند نقدینگی موجود در بازار موید این سناریو است.

عاقبت تک نماد‌ها در بورس

وی بیان کرد: برخی از تک نماد‌های بزرگ بازار مانند حکشتی نیز در صورت شکست مقاومت کلیدی ۳۴۰۰ خود، روند رو به رشد و پر تقاضاتری را تجربه خواهند کرد.

پیش بینی گروه سیمانی در بورس

نصیرزاده بیان کرد: گروه سیمانی از دیگر صنایع تاثیر گذار در شاخص کل هم وزن است که وارد فاز جدیدی از رشد شدند و پیش بینی می‌شود این وضعیت با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد. در هر صورت طی هفته‌ای که گذشت، تا حدودی ترس فروشندگان و همچنین زهر عرضه کنندگان فروکش نمود و با توجه به نقدینگی که در بازار موج می‌زند، انتظار روز‌های سبزی را خواهیم داشت.


وی اعلام کرد: شاخص کل هم وزن نیز با شتاب به سوی مقاومت اصلی و سرنوشت ساز خود یعنی محدوده ۴۷۰،۰۰۰ واحد در حرکت است و باید ببینیم عکس العمل فعالین تالار شیشه‌ای چه خواهد بود.

 

منبع: صدای بورس

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان