تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹

آغاز فاز دوم عملیات ترامپ/ وقتی جمهوریخواهان گروگان گرفته می‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا در فاز اول عملیات روانی و سیاسی خود، به دنبال زمینه سازی برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود. با این حال در فاز دوم، وی به دنبال گروکشی از جمهوریخواهان با هدف استیلا بر معادلات داخلی این حزب می‌باشد.

ترامپ

رویداد۲۴ جمهوریخواهان، خصوصا سناتور‌ها و نمایندگان حزب جمهوریخواه، در عین اینکه از ترامپ خواسته اند نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را بپذیرد، اما هنوز از پذیرش رسمی پیروزی بایدن در انتخابات خودداری می‌کنند! دلیل این مسئله، ترس از ترامپ و هواداران اوست! به عبارت بهتر، ترامپ در اقدامی کاملا آشکار، حزب جمهوریخواه و ظرفیت‌های آن را به گروگان گرفته است. در این خصوص، دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: چرا رسانه‌های خبر جعلی، اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری پیش از انتخابات درباره پرونده (پسر) بایدن گزارش ندادند. به هرحال ما انتخابات را با ۷۵ میلیون رای بردیم.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که ۱۳ آبان (سوم نوامبر) برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن نامزد حزب دموکرات با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است. تیم «دونالد ترامپ» از پذیرش شکست امتناع کرده است و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آن‌ها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است، اما این شکایت‌ها ایالت پذیرفته نشده‌اند. رییس جمهوری آمریکا در توییتی با تکرار ادعا‌های خود در مورد وجود تقلب در انتخابات نوشت: انتخابات ۲۰۲۰ فاسدترین انتخابات در تاریخ بوده است! بسیار عالی، ما فاسدترین انتخابات تاریخ را برده ایم.


 بیشتر بخوانید: ترامپ: دولت بایدن یک دولت آشفته خواهد بود / دادگاه عالی نتیجه را تغییر دهد


حالا بازی در دست ترامپ است!

اگرچه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ عملا شکست خورده و تایید نتایج در ۵۰ ایالت آمریکا، جای هیچ تردیدی را در این خصوص باقی نگذاشته است، اما و گروکشی رسمی از جمهوریخواهان را آغاز کرده است! بسیاری از جمهوریخواهان، حتی اگر بخواهند در برهه فعلی نمی‌توانند بر شکست ترامپ مهر تایید بنوازند، زیرا درا ین صورت، با خشم طرفداران این حزب (که بسیاری از آن‌ها به طرفداران شخص ترامپ تبدیل شده اند) مواجه خواهند شد. این دغدغه و مسئله، خود را در ماجرای رای گیری اخیر در کنگره (بر سر تایید پیروزی بایدن در انتخابات) نشان داده است.


اکنون، میان سناتور‌های دموکرات و جمهوریخواه بر سر اعلام رسمی پیروزی بایدن اختلاف نظر وجود دارد! رهبران حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا با قطعنامه‌ای که در آن تصریح شده بود «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا است مخالفت کرده‌اند. به نوشته «سی‌ان‌ان»، این جدیدترین اقدام جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا برای امتناع از پذیرش نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است که در روز سوم نوامبر برگزار شد. در این جلسه «استینی هویر»، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا طرحی پیشنهاد داده که خواستار تصریح بر آماده شدن این مجلس برای برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» و معاونش، «کاملا هریس» داشته است. «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنا و «روی بلانت»، رئیس کمیته آیین امه‌های مجلس سنا به همراه «کوین مک‌کارتی»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با رأی مخالف به این طرح آن را رد کردند.


چنانچه شبکه سی ان ان گزارش داده است، این اقدام موجب می‌شود کمیته برگزاری مراسم تحلیف عملاً نتواند بپذیرد که مراسم تحلیف باید برای جو بایدن برگزار شود! به عبارت بهتر، احتمالا طی هفته‌های آتی، میان کنگره و دموکرات‌ها اختلافات علنی و شدیدی بر سر پذیرش پیروزی بایدن صورت خواهد گرفت. احتمالا محصول این منازعه در پایان، اعلام پیروزی نامزد حزب دموکرات خواهد بود.

ترامپ فاز دوم عملیات خود را آغاز کرده است

رئیس جمهور آمریکا در فاز اول عملیات روانی و سیاسی خود، به دنبال زمینه سازی برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور بود. با این حال در فاز دوم، وی به دنبال گروکشی از جمهوریخواهان با هدف استیلا بر معادلات داخلی این حزب می‌باشد. سران حزب جمهوریخواه از جمله میچ مک کانل، میت رامنی و. به وضوح آگاهند که رئیس جمهور فعلی آمریکا، محبوبیت بالایی در نزد رای دهندگان حزب متبوع آن‌ها داشته و اگر آن‌ها به صورت علنی در برابر ترامپ اظهار نظر کنند، با خشم رای دهندگان جمهوریخواه مواجه خواهند شد.

در مقابل، ترامپ نیز به جمهوریخواهان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم هشدار داده است که اگر از حمایت از او دست بردارند، می‌تواند حامیان خود را وادار کند تا آرای خود را در انتخابات‌های آتی، به سود حزب جمهوریخواه به گردش در نیاورند. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، حدود ۲۰ درصد از جمهوریخواهان، خصوصا در ایالات مهم و حساسی مانند جورجیا و آریزونا (که آرای آن‌ها تا قبل از این متعلق به جمهوریخواهان بود)، آرای خود را به سود ترامپ به گردش در نیاوردند. حتی برخی از آنها، به طرفداران حزب دموکرات و شخص بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امسال تبدیل شدند. با این حال، جمهوریخواهان از اینکه ترامپ سرنوشت و آینده این حزب را به گروگان بگیرد، بیمناک هستند. احتمالا ترامپ در آینده‌ای نزدیک، بر سر رهبری جمهوریخواهان با سران این حزب وارد مذاکره و در نهایت معامله خواهد شد. نتیجه این عادله هر چه باشد، به سود موجودیت و سرنوشت این حزب سنتی آمریکا نخواهد بود. شکافی که حزب دموکرات، از آن به بهترین نحو ممکن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ و حتی ۲۰۲۸ استفاده خواهد کرد!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان