تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۹

پیش‌بینی مرکز پژوهش‌های مجلس؛ امکان فروش ۸۵۰ هزار بشکه نفت / پیشنهاد رد کلیات بودجه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در لایحه بودجه فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز پیش بینی شده است، اما بر اساس پیش‌بینی مرکز پژوهش‌ها در سال آینده حداکثر می‌توان ۸۵۰ هزار بشکه نفت به فروش رساند. وی افزود: بنابراین فاصله بسیاری میان واقعیت و لایحه دولت وجود دارد و نظر مرکز پژوهش‌ها به‌عنوان مرکز ارائه دهنده مشاوره به نمایندگان، رد کلیات است.

فروش 850 هزار بشکه نفت در روزرویداد۲۴ سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در لایحه بودجه فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز پیش بینی شده است اما بر اساس پیش‌بینی مرکز پژوهش ها در سال آینده حداکثر می توان ۸۵۰ هزار بشکه نفت به فروش رساند.

مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: بررسی کلیات لایحه بودجه سال 1400 در دستورکار جلسه امروز اعضای کمیسیون انرژی قرار داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه کارشناسان مرکز پژوهش‌های قوه مقننه گزارش کاملی درباره کلیات لایحه بودجه، ارقام، جهت‌گیری‌های بودجه، کسری بودجه و ... به اعضای کمیسیون انرژی ارائه کردند، افزود: طبق تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس، کلیات لایحه بودجه سال 1400 ، علاوه بر ناطرازی‌های بسیار، کسری بالا نیز دارد و البته غیر واقعی بسته شده و برخلاف قوانین بالادستی مبنی بر فاصله از درآمدهای نفتی این لایحه در حوزه منابع، 30 درصد به نفت وابستگی دارد.


بیشتر بخوانید: بودجه ۱۴۰۰ و سهم ۲۳ درصدی نفت/ آیا چشم دولت همچنان به نفت است؟


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 1400 فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در روز پیش‌بینی شده است، ادامه داد: اما براساس پیش‌بینی واقع‌بینانه مرکز پژوهش‌ها در سال آینده، حداکثر می‌توان 850 هزار بشکه نفت در روز به فروش رساند. بنابراین فاصله بسیاری میان واقعیت و لایحه دولت وجود دارد و نظر مرکز پژوهش‌ها به‌عنوان مرکز ارائه دهنده مشاوره به نمایندگان، رد کلیات است.

شریعتی با اشاره به دستور کار دیگر کمیسیون انرژی، گفت: انتخاب اعضای کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق بودجه نیز در دستورکار بود که با رأی اعضا بنده به همراه آقایان سنگدوینی و گیلانی به این منظور انتخاب شدیم.

 

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فروش نفت ، بودجه
نظرات شما
پیشخوان