تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹

محاسبات بانک مرکزی: رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست سال ۹۹ به ۱.۳ درصد رسید

بر اساس محاسبات مقدماتی اداره حساب‌های اقتصادی بانک مرکزی، تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت پایه (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۰) در نیمه نخست سال ۱۳۹۹ به عدد ۳۲۲۸.۹ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به رقم مشابه سال قبل به میزان ۱.۳ درصد افزایش یافته است.

رشد اقتصاد ایرانرویداد۲۴ رشد اقتصادی کشور (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۰) در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ به عدد ۱.۳ درصد رسید.

بر اساس محاسبات مقدماتی اداره حساب‌های اقتصادی این بانک، تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت پایه (به قیمت‌های ثابت سال ۱۳۹۰) در نیمه نخست سال ۱۳۹۹ به عدد ۳۲۲۸.۹ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به رقم مشابه سال قبل به میزان ۱.۳ درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است رشد تولید ناخالص داخلی در بهار سال جاری ۲.۹- درصد بود که این رقم در تابستان به ۵.۱ درصد افزایش یافته است. رشد تولید ناخالص داخلی بدون نفت نیز که در بهار سال جاری ۰.۶- درصد بود در فصل تابستان به ۳.۲ درصد افزایش یافته است و بر این اساس رشد اقتصادی بدون نفت کشور در نیمه اول سال جاری معادل ۱.۴ درصد حاصل گردیده است.


بیشتر بخوانید: صندوق بین‌المللی پول: رکود اقتصادی ایران از سال بعد پایان می‌یابد


علاقه‌مندان جهت ملاحظه متن کامل این گزارش می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی این بانک به نشانی www.cbi.ir به بخش آمارها و داده‌ها، حساب‌های ملی ایران، حساب‌های ملی فصلی مراجعه کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان