تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹

گادوین منشا: در استقلال و پرسپولیس آرامش نداشتم

با مهاجم نیجریه‌ای تیم گل‌گهر سیرجان در خصوص شرایط خودش و فینال لیگ قهرمانان آسیا دقایقی همکلام شدیم.

گادوین منشا

رویداد۲۴ گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای تیم گل‌گهر بر خلاف زمانی که پیراهن دو تیم تهرانی را بر تن می‌کرد، در نقش یک گلزن ظاهر شده است. او اعتقاد دارد آرامش کلید موفقیتش در این فصل است. با منشا در خصوص شرایط خودش و فینال لیگ قهرمانان آسیا دقایقی همکلام شدیم که در زیر مصاحبه او را می‌خوانید.

با ۶ گل صدرنشین گلزنان لیگ برتر شده‌ای، به دنبال آقای گلی هستی؟
من مهاجم تیم هستم و کار یک مهاجم گلزنی است، بنابراین کادر فنی تیم از من انتظار گلزنی دارد و باید با تلاش خودم و دیگر بازیکنان باز هم گلزنی کنم. البته چند موقعیت هم از دست دادم و حسرت آن موقعیت‌ها را می‌خورم. نمی‌توانم کتمان کنم من هم دوست دارم آقای گل شوم و برای آن تلاش هم می‌کنم، ضمن اینکه انگیزه بالایی برای آقای گلی دارم.

گر چه هنوز اوایل این فصل لیگ است، ولی طالب ریکانی (مهاجم نفت آبادان)، سجاد شهباززاده (مهاجم سپاهان) و حتی امین قاسمی‌نژاد (مهاجم شهرخودرو) رقیبان تو هستند.
بله، بازیکنان بسیار خوب و باکیفیتی هستند و آنها را قبول دارم. قطعاً وجود رقبا، انگیزه مرا نیز بالا می‌برد تا رقابت فشرده‌ای داشته باشیم.

چرا تو در گل‌گهر بهتر و بیشتر از زمانی که پیراهن پرسپولیس یا استقلال را بر تن داشتی، گلزنی می‌کنی؟
هر تیمی شرایط خاص خود را دارد و تیم‌ها با هم قابل مقایسه نیستند. من به هیچ عنوان دوست ندارم به گذشته برگردم و دوست ندارم وارد جزئیات شوم. اگر امسال در گل‌گهر موفق بودم به خاطر کیفیت فنی تیم است و اگر بخواهم بگویم تنها دلیلی که در این فصل موفق‌تر هستم، آرامش است. در گل‌گهر آرامش دارم و آرامشی که در این تیم است، در هیچ تیمی نداشتم.


بیشتر بخوانید: واکنش گادوین منشا به کرونایی شدنش


گل‌گهر به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است یا به دنبال کسب سهمیه؟
این دومین سالی است که گل‌گهر لیگ برتر را تجربه می‌کند. فصل قبل تیم ما برای بقا مبارزه می‌کرد، ولی این فصل با توجه به کادر فنی و بازیکنانی که دارد به دنبال نتایج بهتری هستیم. ما به هیچ‌ عنوان توقع را بالا نمی‌بریم، بنابراین به دنبال قهرمانی و یا کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیستیم بلکه برای هر بازی می‌جنگیم تا موفق شویم تا هر ۳ امتیاز را کسب کنیم. البته هیچ‌کس از قهرمانی و یا کسب سهمیه آسیا بدش نمی‌آید.

بازی‌های استقلال و پرسپولیس را دنبال می‌کنی؟
قطعاً. همه اخبار و بازی‌های هر دو تیم را دنبال می‌کنم. البته اخبار مربوط به تیم‌های دیگر را هم دنبال می‌کنم ولی به خاطر حضورم در دو تیم سرخابی‌ و دوستانی که دارم اخبار استقلال و پرسپولیس را پیگیری می‌کنم. بعضی وقت‌ها بازی‌های دو تیم را آنالیز می‌کنم و می‌بینم چه کسانی بازی و یا گلزنی کردند.

پرسپولیس روز شنبه در فینال لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود، به‌ رغم محرومیت چند بازیکن، سرخپوشان می‌توانند اولسان کره‌ را شکست دهند و قهرمان شوند؟
بله، دومین حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیاست. من هم از صمیم قلب آرزو می‌کنم سرخپوشان موفق باشند. فکر می‌کنم نه فقط پرسپولیسی‌ها بلکه همه مردم ایران دوست دارند پرسپولیس به عنوان نماینده ایران قهرمان شود. اگر پرسپولیس قهرمان شود باور کنید خوشحالی من که زمانی عضو این تیم بودم، به اندازه بازیکنان حاضر در میدان خواهد بود.

نبود امیری، آل‌کثیر و پهلوان شاید دست گل‌محمدی را بسته است.
در پرسپولیس بازیکن باکیفیت به اندازه کافی وجود دارد که نبود این بازیکنان به چشم نیاید. مگر آل‌کثیر محروم نبود و عبدی جای او را پر نکرد؟ فکر می‌کنم خلأ این ۳ بازیکن احساس نشود.

در لیگ این فصل که آماده هستی، مقابل استقلال و پرسپولیس گلزنی می‌کنی و بعد از گل چه حرکتی را انجام می‌دهی؟
هدف من گلزنی با پیراهن گل‌گهر است و امیدوارم دروازه استقلال و پرسپولیس را هم باز کنم. البته خوشحالی خاصی ندارم چرا که من بازیکن حرفه‌ای هستم و زمانی پیراهن این دو تیم پرطرفدار را می‌پوشیدم اما حالا عضو گل‌گهر هستم.

یعنی هیچ احساسی نداری؟
فکر نکنم با گلزنی به این دو تیم اتفاق خاصی برای من رخ دهد و شاید احساسی نداشته باشم. البته باید دید آن لحظه‌ای که گلزنی می‌کنم چه احساسی به من دست می‌دهد و چه رفتاری از خود نشان می‌دهم، ولی در کل به این موضوع فکر نکرده‌ام.

در دو هفته اخیر گل‌گهر به ‌رغم انجام بازی خوب، غافلگیر شد و ۲ شکست مقابل پیکان و صنعت نفت آبادان را تجربه کرد تا صدرنشینی را از دست بدهد!
در این دو بازی به گواه همه کارشناسان حق ما باخت نبود و باید پیروز می‌شدیم. از نظر فنی خیلی بالاتر از دو حریف بودیم، حتی می‌توانستیم با اختلاف چند گل در هر دو بازی پیروز شویم.

داوری هم علیه تیم شما بود؟
البته نمی‌خواهم در مورد داوری صحبت کنم. اشتباه داوری هم بوده ولی خب اشتباه داوری جزئی از فوتبال است اما امیدوارم کمتر شود. فعلاً باید با این اشتباهات بسازیم. در آبادان آن پنالتی حریف روحیه تیمی ما را خیلی پایین آورد، گر چه به تیم صنعت نفت و مردم خوب آبادان تبریک می‌گویم اما حق ما شکست نبود. به هر حال این دو بازی تمام شده و به فکر بازی‌های آینده فصل هستیم تا دوباره صدر جدول را پس بگیریم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان