تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۲ دی ۱۳۹۹

وحشت رسانه‌ها از نوع جدید ویروس کرونا

شیوع نوع جدید کروناویروس در انگلیس موجب بسته شدن مرزهای این کشور و وحشت جهانی شده است؛ موضوعی که در رسانه‌های جهان به آن پرداخته‌اند.

ویروس کرونای جهش یافته

رویداد۲۴ آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. از مهمترین اخباری که او امروز (۲ دی ماه) به آنها پرداخته، شیوع ویروس جدید کرونا در انگلیس است.

_ «ال موندو»، نشریه اسپانیایی نوشته است: مهارگر دارویی اتحادیه اروپا، واکسن کووید، تولیدی فایزر و بایو ان تک را تایید کرد. واکسیناسیون در ۲۷ کشور عضو اتحادیه در طول چند روز آینده، آغاز می‌شود. 

_ «فایننشال تایمز»، نشریه انگلیسی نوشته است: دادستان کل آمریکا که از سمت خود کناره گرفت، اکنون با نظریه‌های عجیب و غریب خود می‌کوشد تا آرای انتخابات را تغییر دهد.

_,«کوریره دلاسرا» در ایتالیا نیز نوشته است: آلمان و سوئیس به سبب همه‌گیری ویروس کرونا، پروازهای آفریقای جنوبی را متوقف کردند.

_  «ژون آفریک» در فرانسه نوشته است: زحل با مشتری دیشب دیدار داشتند. دیداری که ستاره  کریسمس را پس از هشتصد سال پدید آورد. دو سیاره ای که تا یک هزار  سال دیگر در هم نخواهند شد.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره نوع جهش یافته ویروس کرونا/ آیا ویروس کرونای جدید وارد ایران شده است؟


_ «کوریره دلاسرا» در ایتالیا نیز نوشته است: ایتالیا در پی یافتن مبتلایان و شکار ویروس کرونای انگلیسی است. یک زن ایتالیایی مبتلا، ویروس را به آن کشور آورده است. ۳۱ هزار مسافر از انگلیس، هدف بهداشت ایتالیایند. زن ایتالیایی که او را با نام بیمار «شماره یک» می‌خوانند با همسر انگلیسی‌اش در برابر کرونای انگلیسی، مثبت نشان داده شده‌اند. اکنون صفی به درازای کیلومترها، در پشت مرزهای اروپا، به راه است. کامیون‌ها، در توقف هستند. ویروس انگلیسی، سبب ایجاد وقفه در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم شده است. حالا، کامیون‌های انگلیسی متوقفاند.

_«لوفیگارو» هم نوشت: این کرونای انگلیسی اروپا را نگران کرده است.

_ «له رپوبلیکا» در ایتالیا نوشت: انگلیس با ویروس کرونای تازه‌ای رو در رو است. یک ویروس متفاوت که لندن را خلوت کرده است. جدا از آن، اتحادیه اروپا، موانعی سر راه مسافران انگلیسی گذاشته است. با همه این تدابیر، یک زن ایتالیایی، مبتلا به ویروس انگلیسی شد. او اکنون با تدابیر سخت در قرنطینه است. با همه نگرانی‌ها، اما دانشمندان می گویند واکسن کرونا برای نوع انگلیسی هم اثر دارد. به هر تقدیر کووید_۱۹ تازه، اکنون جز انگلیس در ایتالیا هم خانه کرده است.

_ فیلم مستند و علمی که از سوی دانشگاه فلورانس در ایتالیا تهیه شده، نگاهی به پژوهش در رابطه میان طبیعت و انسان دارد؛ فیلم نشان می‌دهد که طبیعت با ترس و اضطراب انسان مقابله می‌کند. طرحی علمی که جنگل درمانی خوانده می‌شود و نشان می‌دهد که دیدار از طبیعت و فضای سبز و جنگل، اثرهای مثبت بر روح انسان دارد. سبزه و جنگل با اثرهای اضطراب و نگرانی در انسان مقابله می‌کند. گزارش تصویری دانشگاه فلورانس می‌گوید: بررسی بی‌شمار تحلیل علمی، در عصر همه‌گیری به ویژه نشان می‌دهد که چنین درمانی، ممکن است. مداوایی که دانشمندان فلورانسی آن را جنگل درمانی می‌خوانند.

* از حاشیه خبرها:

پژوهش‌های تازه می‌گوید بر اساس آنچه دانشمندان از سال ۲۰۱۵ به آن دست یافته‌اند، تزریق خون موش‌های جوان به موش‌های سالخورده، آنها را جوان ساخته است. اکنون دانشمندان می‌گویند، در پی عملی کردن این فرآیند در انسان هستند. در آزمایشگاه‌ها، نشانه‌های امیدبخشی در این مورد، دیده شده است. یعنی جوان‌سازی سالخوردگان با خون جوان.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان