تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۹

هشدار جولان مجدد کرونا در اهواز

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به وضعیت باثبات اهواز، نسبت به جولان مجدد کرونا هشدار داد.
هشدار جولان مجدد کرونا در اهواز
رویداد۲۴ دکتر مهران احمدی بلوطکی ، با اشاره به نمونه‌گیری تست PCR در مراکز ۱۶ ساعته و همچنین انجام تست فوری در قالب طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: در یکی دو هفته گذشته، روند مراجعات به مرکز ۱۶ ساعته و موارد مثبت تست‌ها کاهش یافته است.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه افزایش استفاده از ماسک و همچنین اعمال محدودیت‌های کرونایی، در کاهش بیماری تاثیرگذار بوده است.

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به کاهش دورهمی‌ها در یک ماه اخیر، عنوان کرد: عامل بیش از ۶۰ درصد ابتلا به کرونا دورهمی‌های خانوادگی هستند و با برگزاری مجدد نشست‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، احتمال وقوع مجدد پیک بیماری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار ویروس کرونا در ایران؛ ۱۱۹۴۹۶۳ نفر مبتلا و ۵۴۵۷۴ نفر فوتی
احمدی بلوطکی با بیان اینکه در حال حاضر در استان خوزستان تنها اهواز در وضعیت نارنجی قرار دارد، تصریح کرد: فعلا وضعیت باثبات، اما شکننده است. با توجه به سرد شدن هوا و بحث‌های مطرح‌شده در خصوص جهش‌های ویروس، نگرانی ما از وقوع پیک زمستانه است.

وی افزود: همچنان امکان جولان مجدد کرونا، جهش‌های جدید ویروس و نگرانی‌های جدید در خصوص کرونا وجود دارد و انتظار می‌رود همچنان مردم با جدیت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان