تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۹

۷ تست ساده که سطح سلامتی‌تان را می‌سنجد

اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید این گزارش برای شما مناسب است. با انجام چند آزمایش ساده ذکر شده در این مطلب می‌توانید از اوضاع سلامتی‌ خود تا حدی مطلع شوید.

اخبار سلامت

رویداد۲۴ با تست‌های ساده قید شده در این نوشتار می‌توانید اطلاعاتی در مورد سلامتی خود به دست بیاورید. این تست‌ها به شما کمک می‌کنند بفهمید آیا زمان آن فرا رسیده که به یک متخصص مراجعه کنید یا همه چیز خوب است و جای نگرانی نیست.

 ستون فقرات

برای انجام این تست به ۲ ترازو نیاز دارید. با یک پا روی یک ترازو و با پای دیگر روی ترازوی دیگر بایستید. توزیع وزن باید تقریباً یکسان باشد. اگر رقم نمایش داده شده تفاوت زیادی داشته باشد، ممکن است نشان‌دهنده خارج از مرکز بودن استخوان خاصره، ستون فقرات و سرتان باشد. شاید بهتر باشد به پزشک مراجعه کنید.

 سیستم تنفسی

بایستید و به مدت ۳۰ ثانیه ضربان قلب خود را بررسی کنید. بعد بنشینید و ۳ بار بدون بازدم نفس‌تان را تو بکشید. سپس تا جایی که می‌توانید نفس خود را نگه دارید و بشمارید. پس از بازدم، نبض خود را دوباره به مدت ۳۰ ثانیه بررسی کنید. اگر توانستید کمتر از ۴۰ ثانیه نفس خود را نگهدارید، کار سیستم تنفسی شما چندان خوب نیست. نتیجه متوسط ​​باید ۴۰-۴۹ ثانیه باشد. اگر می‌توانید بیش از ۵۰ ثانیه نفس خود را حفظ کنید، سیستم تنفسی خوبی دارید. ضربان قلب شما نیز باید ۳۰ ثانیه پس از آزمایش و ۳۰ ثانیه قبل از آزمایش برابر باشد.


بیشتربخوانید: اگر این ۹ نشانه را دارید یعنی زودتر پیر می‌شوید

ناخن‌ها

ناخن‌ها می‌توانند چیز‌های زیادی در مورد سلامتی شما بگویند. اگر موج دارند، ترک می‌خورند یا لک‌های سفید رویشان ظاهر می‌شود، ممکن است بدن‌تان به اندازه کافی ویتامین B و آهن دریافت نمی‌کند یا خطر پوکی استخوان وجود دارد.

 بینایی

به مدت ۳۰ ثانیه به قاب پنجره نگاه کنید و سپس چشمان خود را ببندید. سپس چشم چپ خود را باز کنید، آن را ببندید و چشم راست خود را باز کنید. اگر تصویری که می‌بینید تار باشد و خطوط با هم موازی نباشند، ممکن است نشانه‌ای از دژنراسیون ماکولا یا افت شدید برگشت‌ناپذیر بینایی باشد.

شنوایی

سعی کنید بشنوید که مردم از فاصله ۵ تا ۶ متری در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند. اگر چیزی نمی‌توانید بشنوید، احتمالاً باید به پزشک مراجعه کنید. البته چنین روشی در مکان‌های شلوغ جواب نمی‌دهد. طبیعی است که در یک کافه با موسیقی بلند، نمی‌توانید صدای شخصی را که در نزدیکی شما صحبت می‌کند بشنوید.

کبد

به آینه نگاه کنید که به شما امکان می‌دهد تمام بدن خود را ببینید. آیا یک لایه چربی بالای کمر خود مشاهده می‌کنید؟. این چربی احشایی است که کبد را احاطه کرده و اجازه نمی‌دهد به درستی کار کند. زرد شدن سفیدی چشم، توده‌های چربی (به ویژه روی پلک‌ها) و یک زبان جرم‌دار نیز نشان می‌دهند مشکلی در کبد شما وجود دارد.

سایز کمر

خیلی ساده دور کمرتان را اندازه بگیرید. دور کمر شما به خوبی نشانگر خطرات آینده برای بسیاری از اختلالات است. دور کمر بزرگ به معنای چربی بیشتر شکمی است که با سطوح بالاتر مواد شیمیایی التهابی مرتبط با بیماری‌های قلبی و دیابت مرتبط است. سایز کمر زنان باید کمتر از ۸۹ سانت و مردان کمتر از ۱۰۲ سانت باشد. هر رقمی بالاتر از این شما را در معرض خطر بالاتر دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماری قلبی قرار می‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان