تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۹ دی ۱۳۹۹

۵ ماده غذایی که هر روز باید بخورید

نوشیدن حداقل سه لیوان آب در طول روز لازم است. بهتر است چند حلقه لیموترش تازه یا برگ نعنای تازه یا چند قطره عصاره از یکی از گیاهان دارویی را به آن اضافه کنید تا خاصیت «دتوکس» یعنی سم‌زدایی از بدن نیز داشته باشد.

تغذیه سالم
رویداد۲۴ حتما این توصیه را شنیده‌اید که با مصرف روزانه یک عدد سیب، از مراجعه به پزشک بی‌نیاز می‌شوید. اما این ماجرا به غیر از سیب برای چند مورد دیگر هم صادق است؛ مانند خوراکی ها یا نوشیدنی‌هایی که باید در سبد غذایی روزانه وجود داشته باشند. می‌خواهید این خوراکی‌ها را بشناسید و از تأثیر آنها آگاه شوید؟


1- سیب: سیب از نظر ارزش غذایی یک میوه کامل است. به همین دلیل مصرف روزانه یک عدد آن، باعث تأمین نیاز بدن به انواع ویتامین‌ها، املاح، هیدرات کربن، فیبر و مقداری از آب مورد نیاز بدن می‌شود. به این ترتیب سیستم ایمنی بدن را فعال کرده و در نتیجه نیاز به مراجعه به پزشک را برطرف می‌کند. سیب را با پوست مصرف کنید تا فیبر آن را به طور کامل دریافت کنید.

2- لیموترش: مرکبات حاوی ویتامین C هستند. اما از میان آنها، مقدار ویتامین C لیموترش از همه بیشتر است. به همین دلیل مصرف روزانه یک عدد لیموترش بزرگ تا حد زیادی چربی‌های بدن را از بین برده و از این نظر به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند. لیموترش را به آب، دمنوش یا سالاد اضافه کنید.


بیشتر بخوانید: با خوراکی‌های زمستان کرونایی آشنا شوید


3- شیر: نوشیدن روزانه یک لیوان شیر مانع از پوکی استخوان می‌شود. سدیم و ویتامین D موجود در شیر، دلیل اصلی تأثیر آن جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان است. بهتر است این یک لیوان شیر، بدون چربی باشد. اگر بعد از نوشیدن شیر دچار دل‌درد و دل‌پیچه می‌شوید، انواع بدون لاکتوز آن را بنوشید.

4- آب: بله! همین آب که به نظر اکثر ما نوشیدنی خاصی نیست، یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای حفظ سلامتی بدن است. از آنجایی که تمام فعالیت‌های سلول‌های بدن به آب نیاز دارد، بنابراین نوشیدن آب به مقدار کافی، عملکرد سلول‌ها را تنظیم کرده و باعث حفظ سلامتی بدن می‌شود. نوشیدن حداقل سه لیوان آب در طول روز لازم است. بهتر است چند حلقه لیموترش تازه یا برگ نعنای تازه یا چند قطره عصاره از یکی از گیاهان دارویی را به آن اضافه کنید تا خاصیت «دتوکس» یعنی سم‌زدایی از بدن نیز داشته باشد.

5- سبزی‌های پهن برگ: سبزی‌ها حاوی املاح و ویتامین‌های ضروری و مقدار کافی فیبر هستند. بنابراین مصرف سبزی خام یا پخته، برای بدن بسیار لازم است. بهتر است سبزی‌های فصل را انتخاب کنید. میوه و سبزی هر چقدر تازه‌تر باشند، مواد مغذی آنها بیشتر است. در صورت پختن سبزی‌ها، آنها را بخارپز کرده و از سرخ کردن آنها تاحدی که رنگ آنها تغییر کند خودداری کنید.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان