تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۹

این مواد غذایی حسابی شما را چاق می‌کنند

اگر می‌خواهید زود چاق شوید، این مواد غذایی را مصرف کنید.

تناسب اندام و رژیم غذایی

رویداد۲۴ همانطور که چاقی برای بدن ضرر دارد، لاغری هم مشکلات زیادی برای سلامت افراد به وجود می‌آورد.
 
کسی که شاخص BMI زیر ۱۸.۵ داشته باشید آدم لاغر حساب می‌شود و این یعنی بدنش برای سلامتی به چاق شدن نیاز دارد. این اضافه کردن وزن، تنها با تغذیه برخی از مواد غذایی سالم ممکن است. در اینجا با برخی از این مواد غذایی آشنا شوید:
 
۱: برنج
برنج غذایی با کربوهیدرات بالا و پرکالری است که می‌تواند به سریع‌تر چاق شدنتان کمک کند. در یک لیوان برنج ۲۰۰ کالری و ۴۴ گرم کربوهیدرات و اندکی چربی وجود دارد. خبر خوب این که پختن آن هم به سادگی صورت می‌گیرد.
 
۲: آجیل
آجیل‌ها منبع سال چربی هستند که می‌تواند به اضافه شدن وزن عضله شما کمک کنند. این‌ها بهترین مواد غذایی برای سیر شدن در وسط روز هستند. همه آجیل‌ها مفید هستند و حتی می‌تواند از انواع آن کنار هم استفاده کنید.
 
۳: گوشت و مرغ
افزایش میزان پروتئین بدنتان برای افزایش وزن شما لزومت دارد. پروتئین برای ساخت عضله مهم است و گوشت و مرغ بهترین منبع برای این ماده غذایی هستند. در آن‌ها چربی مفید هم وجود دارد که برای سلامتتان خوب است.
 
۴: ماهی چرب
ماهی‌های چرب مثل سالمون از بهترین محصولات غذایی برای چاق شدن هستند. سالمون شامل ۲۴۰ کالری و انواع مواد غذایی مثل امگا-۳ و پروتئین است.
 
۵: سبزیجات نشاسته‌ای
استفاده از سبزیجات نشانه‌ای یک راه آسان برای اضافه کردن کربوهیدرات و کالری به رژیم غذاییتان است. این مواد هم به افزودن وزن شما و هم افزایش میزان انبار گلیکوژن عضلاتتان کمک می‌کند. ذرت و سیب‌زمینی بهترین مواد غذایی برای اینکار هستند.
 
۶: شیر
آخرین ماده غذایی فهرست شیر است، شیر سال‌هاست که برای افزایش ماده غذایی مفید حساب می‌شود. این ماده غذایی پر از کلسیوم، پروتئین، کربوهیدرات و چربی است. شیر باید در رژیم غذایی افزایش وزن وجود داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان